۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۳۲۵۰۸۳
مشاور عالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

90 درصد اختلافات از تلاش مستقیم زوجین برای تغییر یکدیگر ناشی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مستشاری به زوج های جوان توصیه کرد: طرف مقابل خود را به عنوان یک انسان مستقل بپذیرید و به او زور نگویید و نظرات خود را به هم تحمیل نکنید؛ بلکه چنان که در احادیث آمده است، به عنوان دو انسان مستقل با هم مدارا کنید.
حجت الاسلام مستشاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مستشاری، مشاور عالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها عصر روز گذشته در مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی گفت: با این که اغلب کارشناسان معتقدند زندگی باید عاشقانه شروع شود، من با این نظر مخالف بوده و معتقد هستم تشکیل و ادامه زندگی و پذیرش بار مسؤولیت آن برای پاسخ به نیازها است نه از روی عشق.


وی افزود: عشق و وابستگی به مرور زمان و بسته به میزان تلاش زن و شوهر برای رفع نیازهای یکدیگر ایجاد می شود بر این اساس، عشق های ابتدایی و در یک نگاه، اغلب غریزه ای ومجازی هستند نه حقیقی که بتوانند وابستگی طولانی مدت برای طرفین ایجاد کنند.


حجت الاسلام مستشاری با بیان این که زن ومردی که با هم دعوا می کنند اصولا باهوش نیستند، تصریح کرد: وقتی به راحتی می توان زن و مرد را با ذره ای محبت به خود وابسته کرد چرا از امر ونهی و دعوا وارد شویم.


مشاور عالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به زوج های جوان خاطرنشان کرد: باید باور کنید که هیچ وقت شما یک روح در دو جسم نخواهید شد بلکه همواره دو فرد با دو شخصیت، تربیت، خانواده و سلایق مختلف هستید و اصل تفاهم در موارد کلی مانند دین و اعتقادات، نژاد، سن و غیره مطرح می شود.


وی گفت: طرف مقابل خود را به عنوان یک انسان مستقل بپذیرید و به او زور نگویید و نظرات خود را به هم تحمیل نکنید؛ اگر توان ایثار کردن دارید انجام دهید وگرنه همسرتان را مجبور به شبیه شما شدن نکنید بلکه چنان که در احادیث آمده است، به عنوان دو انسان مستقل با هم مدارا کنید.

 

کارشناس برنامه سمت خدا ادامه داد: هیچ گاه در صدد تغییر و اصلاح مستقیم و آمرانه همسر خود نباشید چرا که 90 درصد اختلافات از اینجا شروع می شود، صبور باشید به مرور مشکل حل می شود یا عادت می کنید.


حجت الاسلام مستشاری به زوج های جوان توصیه کرد: با هم صادق باشید اما لزومی ندارد به عنوان صداقت، اسرار گذشته خود را هم بازگو کنید.


وی اضافه کرد: یقین داشته باشید همسر شما قسمت و روزی شماست، به قسمت و روزی خود قانع و راضی باشید و با هم بسازید؛ چه بسا اخلاق یا موردی ناخوشایند در همسرتان وجود داشته باشد اما خیر شما در آن باشد.


این استاد دانشگاه یادآور شد: بر هم زدن زندگی به خاطر این مشکلات، مسأله ای را حل نمی کند زیرا زندگی بدون آزمایش نیست اگر این آزمایش را نپذیرید، دچار آزمایش های بزرگ تر و سخت تر می شوید به گونه ای زندگی کنید که اقتدار و عاطفه و روحیه زن شکسته نشود.


حجت الاسلام مستشاری تأکید کرد: در امور غریزی و جنسی طبیعی زندگی کرده و از تصاویر وآموزش های غیراخلاقی و غیرطبیعی تبعیت نکنید./930/202/ب1

ارسال نظرات