۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۲۳۷
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

اجرای عدالت اسلامی، مبنای اصلی اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: مشخصه اصلی این انقلاب، اجرای عدالت است و برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی نیز باید اجرای کامل عدالت به دور از تبعیض ها و قشربندی ها برای مردم قابل لمس باشد.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در جلسه شورای اداری که پیش از ظهر امروز در گلستان شهدای نجف آباد برگزار شد، با اشاره به گوشه ای سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم نجف آباد، گفت: رهبری بابیان این که ادامه دادن راه انقلاب وظیفه همگانی اقشار مختلف به ویژه کارگزاران دولت است، این تکلیف را به دوش همه گذاشتند.

 

وی با اشاره به شعار امسال افزود: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر با نگرانی خاصی بحث های اقتصادی را مطرح کردند و در بحث شعار امسال که هم بر دوش دولت و هم مردم است، باید از حرف کم کنیم و وارد میدان عمل شویم.

 

شکل گیری اقتصاد مقاومتی مستلزم خدمت بی منت و وجدان کاری است

حجت الاسلام حسناتی درباره ابعاد عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی بیان داشت: خدمت بی منت به مردم، اجرای واقعی عدالت، وجدان کاری و همت و وحدت در رأس اموری است که سبب شکل گیری اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر مواردی که به ویژه مسؤولان باید به آن توجه کافی داشته باشند، استفاده از تولیدات داخلی و جلوگیری از اسراف، مدیریت صحیح و بهره بردن از امکانات در کنار برنامه ریزی های دقیق شهر که نشان از عملی شدن اقتصاد مقاومتی است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد اجرای عدالت را از ابعاد اقتصاد مقاومتی، برشمرد و افزود: باید درباره عدالت به خصوص در دستگاه های قضایی به گونه ای رفتار شود، که مردم حتی احساس بی عدالتی نکنند و بدانیم که قانون برای تسهیل امور ملت و عادلانه زندگی کردن مردم است، که متاسفانه گاهی شاهد هستیم قوانین مشکلات مختلفی را برای مردم ایجاد می کند.

 

وی مهم ترین بعد انقلاب را اجرای عدالت بیان کرد و گفت: مهم ترین مشخصه انقلاب، نه تکالیف شخصی مردم، بلکه اجرای عدالت در کشور است که با وجود تمام تلاش هایی که در سال های اخیر در دستگاه های قضایی صورت گرفته است، اما در کنار این کمیت ها باید کیفیت کار نیز بالا رود.

 

اصلی ترین مشخصه انقلاب، اجرای عدالت است

حجت الاسلام حسناتی یکی از مهمترین ابعاد اقتصاد مقاومتی را اجرای عدالت بیان داشت و افزود: اجرای کامل عدالت به دور از تمام قشربندی ها، نقش مهمی در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دارد که اگر مردم دیدند دولتمردانشان بر مدار اسلام حرکت می کنند، داوطلبانه به میدان خواهند آمد.

 

وی درباره راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیز تصریح کرد: این که بعضی از مسؤولان تنها برای حل مشکلات به دنبال بودجه هستند، بدانند که همه چیز را امکانات و پول حل نمی کند، تدبیر، همت و همدلی، وحدت و حمایت از یکدیگر در کنار بازگو کردن عیوب هم، از اساسی ترین تدابیر در عملی شدن اقتصاد مقاومتی است.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه با تأکید بر همت و تلاش هر چه بیشتر دولتمردان در وارد شدن به میدان عمل، بیان داشت: سال قبل که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال همدلی و همزبانی نامگذاری کردند، مردم در صحنه های مختلف به خصوص در صحنه انتخابات با بزرگواری به میدان آمدند که این وحدت خاری در چشمان دشمنان و سبب عزت هر چه بیشتر کشور شد.

 

وی در ادامه افزود: شما دولتمردان نیز در این شرایط سخت جامعه نباید از مردم و ملت عقب بمانید، و قانون اساسی را که اول کار حضرت امام  و دستاورد خون شهدا بود نباید اجازه دهید قانونی خلاف شرع در جامعه پیاده شود./1306/202/ب1

ارسال نظرات