۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۳۲۵۳۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

اسلام به دنبال نگرش مثبت افراد به جهان هستی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از بارزترین ویژگی‌های انسان‌های مؤمن نگرش مثبت به جهان هستی است، اسلام به دنبال تغییر نگرش افراد به جهان است، منفی بافی با ایمان در تعارض است.
دين اسلام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید عبدالله بحرینی، شامگاه امروز در «همایش سلامت معنوی و بهداشت جسمی» که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: رفتار انسان‌ها بیانگر نوع نگرش آن‌ها به جهان هستی است، از همین جهت اسلام از افراد خواسته با اخلاص و ایمان، به یکدیگر احترام بگذارند و اعمال نیکو انجام دهند، زیرا این دو عامل مانع ارتکاب اعمال خلاف و جرم، از سوی افراد می‌شود.
 
وی تصریح کرد: افرادی که به خدا ایمان داشته باشند و بر اساس اعتقاد قلبی به خداوند به دیگران احترام بگذارند، انسانهایی هستند که در هر شرایطی عالی‌ترین خصلت‌های رفتاری را نشان ‌می‌دهند.
 
استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: زمانی که از فتاری همانند تکریم ارباب رجوع در ادارت یک کشور اسلامی سخن به میان می‌آید، این به آن معناست که کارمندان باید بر اساس کرامت ذاتی افراد، که در متون دینی بارها مورد تأکید قرار گرفته به شأن و شخصیت افراد احترام بگذارند.
 
حجت الاسلام بحرینی تأکید کرد: دانشمندان عقیده دارند، جهان هستی بر اساس نظام مهندسی دقیق بر مبنای معیارهای منعطی ریاضی تدوین شده، طبق این دیدگاه که بارها از سوی قرآن کریم نیزمورد تأیید قرار گرفته است، هیچ سخن و رفتاری نابود نمی‌شود، بلکه برای مدتی، افق دید ما نمی‌تواند آن را درک کند.
 
وی گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید"فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرِّةٍ خَیراً یَرَه"، طبق این منطق قرآنی، کلام و رفتار و سخن ما نابود نمی‌شود تا اینکه در عالمی که افق دید ما گسترده شد، در برابر ما حاضر شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از اهداف دین، جلب توجه انسان به عالم غیب است، بسیاری از عوامل غیر مادی هستند که بر سلامت و رفتار جسمی ما تأثیر دارند.
 
بحرینی در ادامه افزود: عشق و علاقه،شادی، استغفار، نفرین، خوش بین بودن و بد بین بودن و دعا، از جمله عوامل غیر مادی هستند که بر سلامت جسمی افراد مؤثر هستند.
 
وی در پایان گفت: یکی از بارزترین ویژگی‌های انسان‌های مؤمن نگرش مثبت به جهان هستی است، اسلام به دنبال تغییر نگرش افراد به جهان است، منفی بافی با ایمان در تعارض است./868/202/ب2
ارسال نظرات