۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۵۱۵
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین:

مقام ولایت و امامت موهبتی الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: از جمله آزارهای مامون و معتصم بر حق امام جواد(ع)، تشکیل مجالس بحث و مناظره بود تا با تنگنا قرار دادن آن حضرت، ایشان را در مقابل چشم دیگران تحقیر کنند این در حالی بود که مامون نمی‌دانست مقام ولایت و امامت موهبتی الهی است و بستگی به کمی و زیادی سال‌های عمر ندارد.
امام جواد (ع)

طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک فرار رسیدن سالروز میلاد با سعادت و پر فروغ حضرت امام جواد(ع)، گفت: امام جواد(ع) پیشوای نهم شیعیان، در سال 195 هجری در مدینه دیده به جهان گشود.

 

وی افزود: نام آن حضرت محمد معروف به جواد و تقی است و القاب ایشان رضی و متقی که تقی از همه معروف‌تر بوده است.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین درباره سن مبارک این امام همام، تصریح کرد: امام جواد(ع) در هنگام وفات پدر 8 سال سن داشت که بعد از شهادت جانگداز امام رضا(ع) منصب امامت به ایشان انتقال یافت.

 

شاکری با اشاره به کنترل شدید امام جواد(ع) از سوی مامون، ابراز کرد: مأمون خلیفه عباسی همچون سایر خلفای  بنی عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضایل آنها در بین مردم هراس داشت، به همین سبب سعی کرد تا ابن الرضا را تحت مراقبت خاص خویش قرار دهد .

 

وی افزود: نخستین کاری که مأمون در این زمینه انجام داد دختر خویش ام فضل را به نکاح حضرت درآورد تا مراقبی  دائمی از درون خانه بر آن حضرت داشته باشد و این رنج دائمی از ناحیه مامور خانگی در تاریخ معروف است.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین ادامه داد: از دیگر آزارهای مامون و بعد معتصم بر حق امام جواد(ع)، تشکیل مجالس بحث و مناظره بود تا با تنگنا قرار دادن آن حضرت، ایشان را در مقابل چشم دیگران تحقیر کنند این در حالی بود که مامون نمی‌دانست مقام ولایت و امامت موهبتی الهی است و بستگی به کمی و زیادی سال‌های عمر ندارد.

 

شاکری در پایان خاطر نشان کرد: عمر امام جواد(ع) بسیار کوتاه بود اما ایشان با همان کمی سن و در دوره رشد و نمو فرقه‌های مختلف اسلامی و غیر اسلامی و با وجود دانشمندان تراز اول در این دوران، وارد بحث علمی شد و همچنین با استفاده از سرمایه خدایی امامت از سر چشمه ولایت مطلقه بهره گرفت و احکام اسلامی را همانند پدران و اجداد خود گسترش داد و به تعلیم و تعلم و ارشاد پرداخت و مسائل بسیاری را پاسخ گفت./813/302/ب1

ارسال نظرات