۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۲۵۵۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی برگرفته از سبک و سیره علوی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید با تأسی از سبک و سیره امام علی(ع)، روحیه تولیدمحور و مدیریت جهادی و انقلابی داشته باشیم.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت فرارسیدن سیزدهم رجب، سالروز میلاد امام علی (ع)، اظهار کرد: حسن مطلع و حسن ختام از ویژگی‌های امام نخست شیعیان بود.

 

وی با بیان اینکه حکومت امام علی (ع) دولت اقتصاد مقاومتی بود، افزود: باید مسؤولان نظام جمهوری اسلامی حکومت علوی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید با تأسی از سبک و سیره امام علی (ع)، روحیه تولیدمحور و مدیریت جهادی و انقلابی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌بایست تنها به توانمندی‌ها و نیروی داخلی تکیه کرد، افزود: تا زمانی که چشم ما به دست بیگانگان باشد و منتظر تأثیر گذاشتن برجام باشیم نمی‌توانیم برای اقتصاد مقاومتی گام عملی برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی اعم از آمریکا، اسرائیل و سایر رژیم‌های سرسپرده هیچ‌گاه قدمی برای بهبود وضعیت ما برنمی‌دارند، اضافه کرد: به عنوان مثال در همین اجلاس اخیر سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، شاهد مواضع خصمانه عربستان سعودی در قبال ایران بودیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: در حالی که منشأ و مرکز تروریسم و پرورش نیروهای تروریستی عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا است این کشورها ایران اسلامی را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه رژیم آل سعود همواره در پی اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان است، اظهار کرد: خون‌خواران و جنایت‌کاران داعش با حمایت این رژیم و آمریکا و اسراییل به وجود آمده و به جان مسلمانان افتاده‌اند اما اکنون این کشورها خود در جایگاه مدعی ایستاده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در حالی که گروه‌های تروریستی نظیر داعش با استفاده از دلارهای نفتی عربستان تشکیل، تربیت و تقویت شده و شروع به جنایت و خشونت می‌کنند دشمنان نظام اسلامی ایران را متهم می‌کنند و برخی کشورهای خودباخته نیز از این موضع حمایت می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه ایران تنها از مظلومان دفاع می‌کند، خاطرنشان کرد: حمایت ایران از مظلومان در حالی است که رژیم آل سعود بیش از یک سال است که مردم بی‌دفاع یمن را به خاک و خون می‌کشد.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس باید بدانیم تا زمانی که ایران اسلامی بر روی اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی خود پایبند بوده و همچنان به حمایت از مظلومان در برابر ظالمان و مستکبران ادامه دهد این دشمنی‌ها تداوم خواهد داشت و بیگانگان قدمی در راستای خیر و صلاح ما برنمی‌دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: از این رو باید با قطع امید از کشورهای خارجی، برای رفع مشکلات و کاستی‌های کشور از توان، تخصص و نیروی داخلی استفاده کرده و اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع خود را در برابر اقدامات دشمنان مقاوم کنیم./9314/302/ب1

ارسال نظرات