۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۲۵۵۵۲
حجت الاسلام مخدوم خبر داد؛

ثبت بیش از 3 میلیون تماس در مرکز پاسخ‌گویی به سؤالات دینی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از ثبت بیش از 3 میلیون تماس در این مرکز در سال 94 خبر داد و گفت: کارشناسان مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی، روزانه به 10 هزار سؤال از طریق تلفن، سامانه پست صوتی، پیام کوتاه و پست الکترونیک پاسخ‌ می‌دهند.
حجت‌الاسلام علي مخدوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی مخدوم رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات  دینی، در نخستین کارگروه تخصصی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش ‌و پرورش در سال 95 که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که مسؤولیت پاسخگویی را به دفتر تبلیغات اسلامی واگذار کرده بود  و بر اساس مصوبه هیأت امنای دفتر تبلیغات در سال 86 افتتاح شد و ظرف مدت نه چندان طولانی اعتماد بسیاری از مردم را به خود جلب کرد.

 

وی با بیان این که ما روزانه در این مرکز به طور متوسط 10 هزار سؤال را پاسخ می‌دهیم، گفت: مشهورترین روش پاسخ‌گویی ما از طریق تماس تلفنی است با شماره 096400 که از سراسر کشور پذیرای سؤالات است و در شهرهای قم، مشهد و اصفهان هم به صورت زنده این ارتباط وجود دارد.

 

حجت الاسلام مخدوم با بیا ن این که این سامانه به خاطر در دسترس و زنده بودن بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 3 میلیون تماس صورت گرفته که به دلیل کمبود امکانات به برخی از این سؤالات نتوانستیم پاسخ بدهیم؛ در کنار این سامانه پست صوتی در نظر گرفته شده است و مخاطب مسیر را انتخاب می‌کند و سؤالش ضبط می‌شود و کد به او داده می‌شود و در ساعت مشخص تماس می‌گیرد و کد را وارد می‌کند و جواب خود را با صدای کارشناس ما دریافت می‌کند.

 

وی طریقه دیگر پاسخگویی را سامانه پیام کوتاه دانست و گفت: این سامانه از طریق وب به ما وصل می‌شوند و با ثبت شماره تماس خود سؤال را مطرح می‌کند و پاسخ به صورت پیامکی برای انها ارسال می‌شود که هزینه پیام کوتاه هم برای آنها محاسبه نخواهد شد.

 

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات  دینی افزود: در کنار پاسخگویی از طریق تماس تلفنی و پیام کوتاه سامانه مکتوب الکترونیک را داریم که سؤال ایمیل می‌شود و ما هم به صورت مکتوب پاسخ را به مخاطب ارسال می‌کنیم که در این روش امکان ارائه مستندات هم وجود دارد و جامع تر می توان به سؤالات پاسخ داد.

 

وی ابراز داشت: در بخش فضای مجازی هم این مرکز فعالیت‌هایی دارد از جمله تولیدات چند رسانه ای و همچنین بخش تولید نرم‌افزار هم در این مرکز فعال است که معروف‌ترین نرم‌افزار ما سررسید دیجیتال است که با نام شمیم یار در اختیار مخاطبین قرار گرفته است./843/پ203/ی

ارسال نظرات