۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۲۵۶۴۶
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

طلاب از ظرفیت های تبلیغی برای تحول آفرینی در جهان استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که کسوت طلبگی بزرگترین نعمت و فرصت برای تحول آفرینی عمیق و ماندگار در جامعه بشری است، گفت: عملکرد تبلیغی شیخ زکزاکی نشان دهنده ظرفیت عظیم یک طلبه برای تحول آفرینی در عرصه جهانی است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد سعیدی بعد از ظهر امروز در جمع طلاب زائر مدرسه علمیه باقرالعلوم شهرهای راز و جرگلان خراسان شمالی با اشاره به این که طلبگی بزرگترین نعمت الهی برای خدمت به بشریت و تحول آفرینی در جامعه جهانی است، گفت: طلبه باید با قول لین و سخنی استوار و محکم مردم را در مسیر درست هدایت کند همانطور که انبیای الهی از حضرت نوح(ع) تا حضرت محمد(ص) این گونه عمل کردند.


تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: برای این که هر کس ادای وظیفه و امرار معاش کند برای خود شغلی برمی گزیند و طلبگی شغلی است که هر دو این ها را با هم داشته و توفیق کسب رزق حلال و خدمت رسانی را باهم نصیب انسان می کند.


وی با اشاره به اینکه هیچ شغل و منصب دیگری در روایات به اندازه کسوت طلبگی غایتی مانند امناءالرسل، ورثه الانبیا و نیابت امام زمان(عج) را ندارد، تصریح کرد: یک بازاری، یک خانم خانه دار، یک کارمند، مهندس، کشاورز و یا هر شغل دیگری در نهایت نمی تواند به اندازه یک طلبه تاثیرگذار باشد.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: امام خمینی با احساس مسؤولیتی که داشت به عنوان یک طلبه وارد عرصه شد و این تحول بزرگ را ایجاد کرد و ثمره آن یک انقلاب تحول آفرین در عرصه جهانی شد.

 

وی در بیان ظرفیت تأثیرگذاری یک طلبه به عنوان نمونه به زندگی شیخ زکزاکی اشاره کرد و اظهار داشت: شیخ زکزاکی که قبلا پیرو مذهب اهل بیت نبود و بعدها مستبصر شد و مذهب تشیع را برگزید چند سالی در قم درس خواند و به کشورش بازگشت و در مدت کمی توانست حدود 20 میلیون نفر را به مکتب اهل بیت متمایل کند و این نشانه ظرفیت عظیم یک طلبه برای تحول آفرینی در عرصه جهانی است.


تولیت آستان حضرت معصومه(س) یادآور شد: رسالت یک طلبه این است که بیاموزد و آموخته های خود را نشر دهد و اگر طلبه ای به این دو وظیفه فارغ از تمثیل های مادی توجه کند خواهد توانست در دنیا و آخرت سعادتمند شده و از خود یک نام نیکو و ماندگار به یادگار بگذارد/968/پ202/ی

ارسال نظرات