۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۳۲۵۷۱۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بهترین اعمال امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزرای رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: بهترین عمل برای انسان امر به معروف و نهی از منکر است تا انسان‌ها به راه راست که رضایت الهی است هدایت شوند.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم در شامگاه دوشنبه به مناسبت دهه اول ماه رجب در حسینه شهداء تهران، گفت: با وجود همه مشکلات و تنگنا‌ها پاک‌ترین و پرثمرترین زندگی این جهان، اختصاص به زندگانی انبیاء خدا و ائمه طاهرین و شیعیان واقعی آنان دارد.

 

وی افزود: از خصوصیات زندگانی شیعیان واقعی که در آیات و روایت متعددی ذکر شده محقق ساختن اموری است که خداوند دوست دارد، در حیات دنیوی از انسان صادر شود و این بیانگر معرفت آنان به الله است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه شیعیان با علم بر اینکه خداوند به اعمال آنان نیازی ندارد، انجام وظیفه می‌کنند، بیان داشت: امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند: خداوند متعال از خوبی‌ها و عبادات بندگانش سودی نمی‌برد؛ خداوند در قرآن می‌فرماید: بلکه سود این خوبی‌ها و نیکی‌ها تنها نصیب انسان می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند از ازل دو نوع زندگی برای انسان قرار داده است، گفت: آفرینش الهی دارای غایت است و بی دلیل موجودی را خلق نکرده بلکه هدف از آفرینش کمال انسان است.

 

این مفسر قرآن کریم ابراز کرد: امروز نجات افراد جامعه از هجمه فرهنگی دشمنان بر همگان لازم و ضروری است و همچنین پرداخت وجوهات شرعی باعث تبلیغ دین در سراسر دنیا می‌شود که این امر سدی در برابر هجمه فرهنگی دشمن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تصریح کرد: خداوند متعال بهترین معامله کننده عالم هستی است و چون پیامبران و ائمه معصومین(ع) حیات دنیوی خود را وقف اموری ساخته‌اند که خدا دوست دارد به همین دلیل آنان در این معامله کامل ترین سود را می‌برند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین عمل برای انسان امر به معروف و نهی از منکر است تا انسان‌ها به راه راست که رضایت الهی است، هدایت شوند./813/202/ب2

ارسال نظرات