۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۲۵۹۱۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی با هدر دادن زمان و مدیران بی‌مسؤولیت محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با هدر دادن زمان، نیروی ناکارآمد و مدیران بی‌مسؤولیت میانه‌ای ندارد، گفت: مدیران و مسؤولان بخش مهمی از روند تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.
حجت الاسلام يعقوبي حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به رسالت همگانی مردم و مسؤولان در راستای تحقق شعار سال، اظهار کرد: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باید همه دستگاه‌ها وارد صحنه شده و هر کدام در بخش مربوط به خود برای تحقق این مهم تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال می‌بایست نگاه و رویکرد همه دستگاه‌ها در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، زمینه‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، اضافه کرد: همان‌گونه که رهبری نیز تأکید کردند اقتصاد مقاومتی با شعار و تبلیغات و اقدامات نمایشی محقق نمی‌شود بلکه لازمه دست‌یابی به این نیاز مهم و ضروری کشور، اقدام و عمل اصولی و حساب‌شده در این زمینه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی از سبک زندگی اسلامی برگرفته است، خاطرنشان کرد: فلسفه اقتصاد مقاومتی، مقاوم شدن درونی و ارتقای توان ایستادگی نظام اسلامی در برابر دشمنان و بیگانگان است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور درگرو قطع نگاه و امید از خارج و تکیه بر توان جوانان و تولید داخلی است، تصریح کرد: مادامی که برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور به دشمنان قسم‌خورده خود امید داشته باشیم نه تنها این بهبود حاصل نمی‌شود بلکه همچنان اقتصاد ما به رویکرد و تصمیم‌های استکبار جهانی وابسته خواهد ماند.

 

وی با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید با سخت‌کوشی و تلاش، به فکر ارتقا و افزایش تولید داخلی باشند، ادامه داد: داشتن روحیه اسلامی و انقلابی، سخت‌کوشی و کار مضاعف و فعالیت جهادی در زمینه‌های مختلف لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در برابر تهدیدها و تحریم‌ها، مانع‌تراشی‌ها و تمامی رویکردهای خصمانه دنیای استکبار، اقتصاد مقاومتی گزینه روی میز نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، اضافه کرد: اگر ما در راستای اجرایی کردن این مهم به موفقیت برسیم دیگر دشمنان نمی‌توانند کوچک‌ترین خللی به امور داخلی ایران وارد کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با هدر دادن زمان و عدم مدیریت زمان، نیروی ناکارآمد و مدیران بی‌مسؤولیت میانه‌ای ندارد، افزود: مدیران و مسؤولان بخش مهمی از روند تحقق اقتصاد مقاومتی هستند چرا که باید زمینه‌های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی از سوی مردم ابتدا توسط دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول مهیا شود.

 

وی ادامه داد: پس از فراهم شدن زمینه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، باید فعالیت همه اقشار مختلف مردم و دستگاه‌ها و نهادها در راستای تحقق این مطالبه مهم رهبری و نیاز اساسی کشور باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در این راستا باید در کشور بسیج همگانی در راستای توجه به تولید و محصولات داخلی و بومی صورت گرفته و از واردات و مصرف کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی به شدت پرهیز شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: لازم است با تقویت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و استفاده از ظرفیت‌های جامعه و توانمند‌سازی آن‌ها، زمینه مشارکت عمومی و جهادی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات