۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۲۶۰۲۷
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خبر داد؛

پذیرش 450 نفر در حوزه‌های علیمه خواهران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: 6 مرکز آموزشی حوزوی در استان قزوین وجود دارد و امسال ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در حدود 450 نفر است.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ثبت نام حوزه علمه خواهران گفت: ثبت نام‌ها ار 25 بهمن 94 تا پایان فروردین ماه 95 ادامه بوده است.

 

وی افزود: اگر افرادی مشتاق هستند و در مدت مشخص موفق به ثبت نام نبوده‌اند با مراجعه به مدارس علمیه خواهران می‌توانند اسم نویسی کرده و مدارس مجاز هستند که این افراد را بپذیرند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین خاطرنشان کرد: افراد دارای دیپلم می‌توانند در مدارس علمیه ثبت نام کنند، کارشناسی یا سطح 2 حوزه علمیه 5 ساله است.

 

حجت‌الاسلام کاظم‌لو در ادامه اظهار کرد: برای گرفتن مدرک ارشد یا سطح 3 حوزه علمیه افرادی می‌توانند شرکت کنند که دارای مدرک کارشناسی حوزوی بوده یا از یک دانشگاه معتبر همانند دانشگاه شهید مطهری لیسانس گرفته باشند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه امسال ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در حدود 450 نفر است، تصریح کرد: پذیرش سطح 2 حوزه علمیه خواهران آزمون کتبی ندارد اما با داوطلبان مصاحبه علمی و رفتاری صورت خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: 6 مرکز آموزشی حوزوی در استان قزوین وجود دارد یک مرکز تاکستان، یک مرکز آموزشی در بویین زهرا، 2 مرکز آموزشی در قزوین، یک مرکز در آبیک و یک مرکز آموزش عالی که درواقع ارشد حوزوی در آن آموزش داده می‌شود در استان فعال هستند.

 

حجت‌الاسلام کاظم‌لو حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: فقه، اصول و تفسیر به صورت مجازی نیز در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود و امیدواریم با گذشت زمان مراکز حوزوی استان قزوین پذیرش بیشتری داشته باشد تا بتواند افراد بیشتری را در رشته‌های مختلف ثبت نام کند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین اظهار کرد: پذیرش حوزه‌های علمیه مرحله به مرحله انجام می‌شود ابتدا افراد ثبت نام می‌کنند سپس مصاحبه علمی رفتاری صورت می‌گیرد که پس از اعلام نتایج نهایی درس و کلاس‌ها از نیمه شهریورماه آغاز خواهد بود.

 

این مسؤول تاکید کرد: من اعتقاد دارم یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل بانوان حوزه‌های علمیه است حوزه‌ای که معارف دینی و علوم روز را در آن آموزش داده می‌شود درواقع حوزه علمیه مجموعه نظام آموزشی است که اساتید بسیار قوی دارد و دارای امکانات آموزشی بسیار مطلوبی است.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم مجموعه‌های آموزشی مربوط به بانوان همانند مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و غیره ارتباط بیشتری با مراکز حوزوی خواهران استان داشته باشند که در نتیجه افراد علاقمند به تحصیل در حوزه‌های علمیه فضا را بهتر بشناسند که البته این یک توقع دوطرفه است.

 

حجت‌الاسلام کاظم‌لو در پایان گفت: هر مجموعه‌ای درخواست اطلاعات بیشتر در مورد مراکز حوزوی خواهران را داشته باشد همه مدارس ما اعلام آمادگی خواهند داشت که در رابطه با برنامه‌های حوزوی آگاهی داده تا افراد با شناخت بهتر در این فضای آموزشی مشغول به تحصیل شوند./955/302/ب3

ارسال نظرات