۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۲۲۷۱۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

همه باید نسبت به دین و اهل بیت ادای دین کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حضرت زینب (س) اسوه ای برای تمام مردان و زنان عالم است که در تمام شرایط وظیفه اش را نسبت به دین ادا کرد.
حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی 

حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار رسا در استان مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب (س)، بیان کرد: همه مسلمانان اعم از زنان و مردان باید با الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) تکلیف خود را نسبت به دین بدانند و نسبت به دین و اهل بیت (ع) ادای وظیفه نمایند.

 

معرفت به امامان از بارزترین ویژگی حضرت زینب (س)

وی ابراز کرد: حضرت زینب (س) ویژگی های بارزی را داشتند که به لحاظ آنها می توانند در زمان های مختلف زندگی الگویی تمام و کامل برای همه مردم به ویژه بانوان قرار بگیرند.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی معرفت و شناخت نسبت به امامان را از بارزترین ویژگی های شخصیتی ایشان دانست و عنوان کرد: حضرت زینب کبری (س) نسبت به شرایط زمان امامان خویش امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) شناخت کافی و وافری داشت و به همین دلیل هم می توانست به خوبی در قبال آنها و جهان اسلام ادای وظیفه نماید.

 

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: این شناخت الگویی می تواند برای زنان و مردان اهل اسلام محور باشد؛ لذا اگر کسی می خواهد به تکلیف خویش عمل کند باید اول آن تکلیف را بداند و بشناسد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: همراهی با حاکمیت دینی و حقیقت عالم وجود که محورش امام است از دیگر خصایص ایشان بشمار می رود.

 

این کارشناس مذهبی افزود: همراهی ایشان با امام حسین (ع) در جریان کربلا بسیار حائز اهمیت است و از اینرو باید مسلمانان به این نکته توجه بیشتری داشته باشند.

 

استقامت و صبوری حضرت زینب (س)

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه اگر جامعه ای می خواهد پیشرفت کند باید همراه ولی و حاکم اسلامی حرکت کند، گفت: همراهی حضرت زینب کبری (س) با امام حسین در مدینه، مکه و کربلا نشان دهنده همین جریان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: استقامت و صبوری این بانوی بزرگ اسلام که همگان برآن اذعان دارند از دیگر ویژگی های ایشان است که بواسطه آن بسیاری از مشقت ها را تحمل کرد و هرگز لحظه ای از عبادت دست نکشید.

 

پرستاری از کودکان و حادثه دیدگان در کربلا

وی ابراز کرد: موقعیت ارزشمند پرستاری ایشان از کودکان و حادثه دیدگان در کربلا، همچنین نقش افشاگری و مقابله با دستگاه حاکمیتی یزید از دیگر خصایص ایشان بشمار می رود.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت زینب (س) با شجاعت و صبوری، همچنین با استقامت کامل جریان کربلا را برای مردم واضح بیان کرد

 

وی تاکید کرد: این بانوی بزرگ جهان اسلام می توانند به عنوان الگویی تمام عیار در راستای ادای تکلیف نسبت به دین و اهل بیت (ع)، همچنین به عنوان الگویی جامعه برای بانوان تلقی شوند، بنابراین مسلمانان باید با شناخت کافی نسبت به ایشان در مقابله با ظلم و استکبار و دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) تلاش نمایند.

 

 این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: حضرت زینب (س) در تمام مراحل زندگی و حتی در شرایط سخت کربلا هرگز حجاب و عفاف خویش را از دست نداد و از این لحاظ نیز بانوان باید با الگوگیری از این بانوی بزرگ بتوانند در تمام مراحل زندگی با رعایت شئونات اسلامی گام های موثری را در راستای توسعه جامعه و تربیت نسلی اسلامی و متعهد بردارند.302/842/

 

 

ارسال نظرات