۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۷۶۳

آخرین دیدارهای تولیت آستان قدس رضوی

دیدار با آیت الله اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم چنین دیدار با اعضای شوراهای قضایی و نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه و معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آخرین دیدارهای تولیت آستان قدس رضوی در مشهد بوده است.
تولیت استان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان در جمع اعضای شوراهای قضایی و نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی وی با بیان اینکه حضور در بارگاه منور حضرت رضا(ع) انسان ساز و موجب تحول انسان هاست، اظهار کرد: بر این اساس ما تسهیل امر زیارت را به عنوان یکی از راهبردها و اولویت ها در دستور کار قرار داده ایم، تا فرصت بهره مندی از این ظرفیت عظیم و انسان ساز برای همگان فراهم شود.

 

نقش زیارت در کاهش ناهنجاری های اجتماعی

وی با تأکید بر ضرورت نگاه جامع و همه جانبه به نیازهای زائران، گفت: مقوله زیارت حضرت رضا(ع) تنها به محدوده حرم مطهر رضوی محدود نمی شود، بلکه تمام نیازهای زائران از زمان حرکت از مبدأ تا زمان بازگشت باید احصا و تامین شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مسائل امنیتی مشهد مقدس و بارگاه منور رضوی منحصر به فرد است، گفت: باید بررسی ها به گونه ای صورت پذیرد که نسبت به همه مسائل قابل پیش بینی، برنامه ریزی و پیشگیری لازم در دستور کار باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی این امر را وظیفه همه مسئولان و متولیان امر در همه نهاد های مرتبط دانست و افزود: باید تمام فرایندهای دخیل در امر زیارت شامل جاده، راه، هتل، خیابان و ... در این زمینه مورد توجه باشند.

 

وی از قانون به عنوان چارچوب اصلی فعالیت های این دو نهاد یاد و عنوان کرد: باید به گونه ای عمل شود که همگان احساس کنند در پناه قانون هستند و کارها بر مدار قانون پیگیری می شود.

 

جامعه المصطفی العالمیه پرچم دار مکتب اسلام ناب در جهان است

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با آیت الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: اقداماتی که جامعه المصطفی العالمیه برای کادر سازی در جهان اسلام انجام داده، قابل تقدیر است.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به گرایش جوانان سراسر جهان به معنویت و آموزه های اسلام ناب، تصریح کرد: جامعه المصطفی العالیمه بستر و ظرفیت بسیار مناسبی است که می تواند این جریان را پیگیری کند و به نتیجه برساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری به سیره حضرت رضا(ع) در زمینه گفت و گوی بین ادیان اشاره و عنوان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان مجموعه ای منتسب به عالم آل محمد(ص)، می تواند با تأسی به سیره حضرت رضا(ع) این نقش را در جهان امروز ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی در دستور کار آستان قدس رضوی است، اظهار  کرد: آمادگی داریم در راستای توسعه خدمات و دستاوردهای ارزشمند مجموعه جامعه المصطفی اقدامات مشترکی را رقم بزنیم.

 

زیارت؛ راهی برای مصون سازی طلاب و دانشجویان

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه و معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نقش پررنگ و موثر جوانان در عرصه های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید داشته اند، اگر یک جوان متحول شود، خانواده ای را به حرکت وا می دارد. بر این اساس، باید برای جوانان و به طور ویژه دانشجویان و طلاب برنامه های فرهنگی ویژه ای مد نظر باشد.

 

وی بر فراهم آوری شرایط تشرف قشر جوان به زیارت مضجع منور حضرت رضا(ع) تأکید و عنوان کرد: هیچ کس نباید به خاطر بی پولی از زیارت حضرت رضا(ع) و ابراز دلدادگی و محبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) محروم شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه تسهیل زیارت دانشجویان و طلاب، افزود: هزینه هایی که برای تشرف این اقشار به زیارت صورت می گیرد، در واقع یک سرمایه گذاری برای ارتقای باورهای دینی و مصون سازی جوانان است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس مفاد حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، تسهیل زیارت را یکی از ماموریت های اصلی خودمان می دانیم، گفت: این موضوع از نظر ما تنها به محدوده حرم مطهر محدود نمی شود و تمام نهاد های مسؤول باید در راستای تسهیل تشرف زائران حضرت رضا(ع) برنامه ریزی و اقدام کنند./101/1308/ب1

ارسال نظرات