۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۲۲۸۶۸

تجلیل آیت الله سبحانی از مقام علمی و عملی آیت الله شاه آبادی

حضرت آیت الله سبحانی ضمن وظیفه خواندن تجلیل از مقام شهدا گفت: تجلیل از شهدا یک نوع ترویج مکتب ایثار است تا آیندگان ببیند که اگر کسی شهید شد، نسل حاضر از او قدردانی کرده و او را فراموش نمی­ کنند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار اعضای ستاد یادواره آیت ­الله محمدعلی شاه آبادی خاطرنشان کرد: مرحوم شاه آبادی در سال 1292 متولد شد که ایشان در حقیقت عالم برجسته­ای بود که بعد از آن که در تهران تحصیل کرد، برای ادامه تحصیل به نجف مراجعه کرد و سپس به تهران برگشت و با توجه به شرایط حاکم در سال های 1348 قمری به قم آمدند و 5 سال در قم بودند و در این مدت امام خمینی(ره) در خدمتشان تحصیل کردند.

 

این مرجع تقلید افزود: در 1331 شمسی امام راحل برای ما اصول می­ فرمود به مبحث جبر و تفویض که رسید، به سخنی از آیت الله شاه ­آبادی اشاره کردند و گفتند در تمام عمرم انسانی به این لطیفی ندیده­ ام؛ روزی که ایشان فوت کردند، مراسم ختمی در فیضیه گرفتند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ضمن اشاره به مقام آیت­ الله شاه آبادی تصریح کرد: در مقام علمی و عملی ممتاز بود و در مسجدی که داشت، امر به معروف و نهی از منکر می ­کرد و آثاری از ایشان چاپ شده است.

 

وی درباره شهید آیت الله مهدی شاه آبادی گفت: آقازاده­ های آیت الله شاه آبادی میزان فضل و فضیلت هستند؛ شهید شیخ مهدی شاه آبادی وقتی در قم بودند، در درس من شرکت می کردند و جوان برجسته و خواستنی بودند و بعدها شربت شهادت را نوشیدند و خدا ایشان را با شهدای کربلا و بدر محشورشان بفرماید.

 

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به مقام شهدا یادآور شد: این بیت شجره طیبه است و از شما که برای تجلیل این انسان وارسته و عالم و خدمتگذار که در آخر عمر به خیل شهدا پیوست، تشکر می­کنم؛ تجلیل از شهدا علاوه بر اینکه وظیفه شخصی ما است، یک نوع ترویج مکتب ایثار است  تا آیندگان ببیند اگر کسی شهید شد نسل حاضر از او قدردانی کرده و او را فراموش نمی­کنند./822/پ202/ج

ارسال نظرات