۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۲۲۹۳۸
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

علم بدون تقوا انسان را به بیراهه می برد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تإکید بر ضرورت توجه طلاب به تقوا در کنار فراگیری علم، گفت: علم بدون تقوا انسان را به بیراهه می برد.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، صبح امروز در جمع اساتيد، هيأت امنا و طلاب حوزه های علمیه اردبیل، درس خواندن و شناساندن معارف اهل بیت(ع) را از وظایف یک طلبه دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله عمل انسان به فکر و اعتقاد تابع است و علما اگر به مقامی رسیده اند این مسیر را طی کرده اند.

 

وي افزود: علم انسان را تا یک مسیر خاص خواهد برد و از آن به بعد سیر انفسی است که انسان را پيش می برد.

 

حجت الاسلام والمسلمين عاملي، تصریح كرد: علم انسان را به درگاه می برد ولی به بارگاه نمی رساند و زمانی علم سبب افزایش شخصیت انسان می شود که همراه با تقوا باشد.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به ضرورت توجه و بهره مندی از شب ها و روزهای ماه مبارک رجب به اهمیت عبادت در این ماه پرداخت و افزود: بهره مندی از فضیلت های ماه های رجب و شعبان سبب آمادگی هر چه بیشتر برای ورود به ماه مبارک رمضان است که طلاب و روحانیان باید قدر این شب ها و روزها را بدانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان داشت: طلبه باید داراي جاذبه معنوی و اهل کرامت باشد و نفس طلبه باید اثرگذار بوده و سلوک او باید مردم را اصلاح کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل طلاب را به برنامه ريزي جهت داشتن سلوک اجتماعی توصیه کرد و گفت: در جهان ظلم فکری فراگیر شده و امروز ما وظیفه داریم تا با تبیین زیبایی ها و حقایق دین اسلام در مقابل توطئه های دشمنان اسلام استادگی کنیم./937/202/ب2

ارسال نظرات