۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۲۲۹۴۴
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نگاه مهندسی دین در جامعه ترویج پیدا کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه پزشک و دارو در نگاه دینی وسیله هستند و این پروردگار است که شفا می‌دهد و اگر پزشکان با این نگاه طبابت کنند صاحب برکت خواهند شد، گفت: اه مهندسی دینی در حوزه پزشکی به ما می‌گوید هیچ دردی وجود ندارد که برای آن درمانی نباشد و باید تلاش کنیم نگاه مهندسی دین را در جامعه بیشتر ترویج کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار رییس و جمعی از اعضای نظام پزشکی استان قزوین، اظهار کرد: در قدیم به پزشکان حکیم گفته می‌شد زیرا کلمه حکیم منزلت قرآنی دارد و از حکمت الهی متبادر شده و بهتر بود تغییر پیدا نمی‌کرد.

 

وی تصریح کرد: بیش از هزار سال پیش دانشمندی به نام «ماوردی» در کتاب «الاحكام السلطانيه» به تشریح دستورات و احکام دینی پرداخته و بخشی از آن در حوزه پزشکی و پیشگیرانه بوده است.

 

امام‌جمعه قزوین در این باره ادامه داد: اگر امروز و با وجود گذشته هزار سال باز هم به دستورات کتاب «نیآوردی» عمل کنیم بخش زیادی از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: نگاه مهندسی دینی در حوزه پزشکی به ما می‌گوید هیچ دردی وجود ندارد که برای آن درمانی نباشد و باید تلاش کنیم نگاه مهندسی دین را در جامعه بیشتر ترویج کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: پزشک و دارو در نگاه دینی وسیله هستند و این پروردگار است که شفا می‌دهد و اگر پزشکان با این نگاه طبابت کنند صاحب برکت خواهند شد.

 

در ابتدای این دیدار علیرضا زالی، رییس نظام پزشکی استان قزوین گفت: دو هزار و 100 نفر عضو نظام پزشکی هستند و در قالب پزشکان عمومی، فوق تخصص، متخصص، دندان‌پزشک و کارشناس به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

 

وی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی استان قزوین در سال گذشته بیش از هفت میلیون بار به مردم استان قزوین خدمت ارائه کرده است./955/102/ب2

ارسال نظرات