۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۲۳۱۴۳
آیت الله طه محمدی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به مسأله آموزش و فرهنگ در ازدواج

آیت الله طه محمدی گفت: امروز تجملات و اشرافی گری از یک سو و جهیزیه، مهریه و سیسمونی های کهکشانی از سوی دیگر معضلی بزرگ در جامعه شده است که باید با بسترسازی فرهنگی راه حل مناسبی را اتخاذ کرد.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، مجمع خیرین ازدواج استان همدان صبح امروز در سالن جلسات این مجمع با حضور مدیران ارشد استان همدان برگزار شد.

 

 در این مراسم آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان با اشاره به نقش مهم این مجمع اظهار داشت: مطبوعات و رسانه ها باید در تبیین اهداف این مجمع فعالیت ویژه ای انجام دهند.

 

وی در ادامه افزود: دفترخانه ها و مراکز ثبت ازدواج باید پیش از ثبت ازدواج از گواهی این مجمع در باره زوج مطلع شده و بعد از رویت آن قدام به ثبت ازدواج کنند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: در بحث تشریح مشکلات و آسیب های ازدواج برای دانش آموزان باید بسیار مراقب بود چرا که میل جنسی غریزه ای نهفته است و نباید احساسات دانش آموزان در این زمینه تحریک شود.

 

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی رایج در کشور ابراز داشت: جامعه به لحاظ فرهنگ ازدواج بسیار فقیر است و در مه ابعاد ازدواج نیازمند آموزش هستیم چرا که الگوی سازگاری در بین زوجین در جامعه منحرف شده است.

 

امام جمعه همدان گفت: مهمترین وظیفه آموزش است چرا که اگر آموزش در جامعه تصحیحی شود وظایف دادگستری و ادارات ذیربط آسان تر شده و باری از دوش خانواده ها بر داشته می شود.

 

وی به آمار تکان دهنده طلاق و جدایی در میان زوجین اشاره کرد و گفت: متأسفانه جامعه در برخی موارد دچار انحرافاتی می شود که حاصل آن زندگی جوانان را دستخوش گرفتاری می کند.

 

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: امروز تجملات و اشرافی گری از یک سو و جهیزیه، مهریه و سیسمونی های کهکشانی از سوی دیگر معضلی بزرگ در جامعه شده است که باید با بسترسازی فرهنگی راه حل مناسبی را اتخاذ کرد./202/979/ب1

ارسال نظرات