۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۳۳۵
کارشناس مسائل مذهبی:

بندگی، راه رسیدن به قرب الهی است

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به این که قدم در مسیر بندگی نهادن سبب خوشبختی انسان می شود، گفت: هدفی که همه انسان ها باید به سمت آن حرکت کنند قرب الهی و عبودیت است و راه رسیدن به قرب الهی نیز بندگی است.
عبادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان با اشاره به راه های رسیدن به خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت گفت: اگر انسان در زندگی احساس خوشبختی کند زندگی برایش زیبا است، کسی که فکر می کند که با پول و ثروت و مقام به خوشبختی می رسد در اشتباه محض است.

 

وی ادامه داد: کسانی که در دفاع مقدس زن و فرزند خود را رها می کردند و برای دفاع از دین و رضای پروردگارشان مبارزه می کردند خوشبختی را کاملا احساس می کردند، اگر انسان در زندگی هدف متعالی داشته باشد احساس خوشبختی می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: وقتی انسان در مسیری که خدا برای او تعیین کرده است قدم بردارد احساس خوشبختی می کند، افرادی که زندگی دنیا را فقط در آزادی  و بی بند و باری و عیش و نوش می دانند هرگز احساس رضایت و خوشبختی نمی کنند، هدفی که همه انسان ها باید به سمت آن بروند قرب الهی و عبودیت است.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: هر کاری را که در زندگی انجام می دهید آن را فقط برای رضای خدا انجام دهید تا به او نزدیک شوید، از آنجایی که خدا کمال مطلق است وقتی انسان به او نزدیک می شود به کمال می رسد، خداوند متعال ما را برای نزدیک شدن به خودش خلق کرده و مشتاق بندگانش است که به سمت او بروند.

 

وی اظهار داشت: امام هادی(ع) می فرمایند: محبوب ترین چیز نزد خدا این است که بنده اش از او چیزی درخواست کند، خدا را صدا بزنید و نیازهایتان را فقط از او بخواهید، در روایت داریم که حتی نمک غذاهایتان را از خدا بخواهید، مبادا دست نیاز به سوی بندگان خدا دراز کنید که خدا شما را به همان ها واگذار می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: راه رسیدن به قرب الهی بندگی است، حضرت یوسف 10 سال از بهترین سال های عمرش را در زندان بود و در تمام این مدت احساس خوشبختی می کرد چون در زندان در مسیر بندگی بود و احساس قرب و خوشبختی می کرد.

 

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: کسانی که در زندگی نه طاعت و عبادت و نه دینداری داشته اند هیچ گاه احساس خوشبختی نمی کنند هرچقدر هم که از امکانات و آسایش بهره مند باشند، تمام اعضای خانه باید در مسیر بندگی خدا قدم بردارند تا به سعادت و عاقبت نیک برسند./202/869/ب1

ارسال نظرات