۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۲۳۶۵۹
سردار فدوی:

کمرنگ جلوه دادن تهدید حضور آمریکا در منطقه از مصادیق نفوذ است

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: تصور اینکه بدون حضور آمريكايي ها در منطقه، امنيت خليج فارس به خطر مي افتد تصوری غلط است و کشورهای حوزه خلیج فارس باید امنیت منطقه را با تفاهم و دوستی با کشور ایران تامین کنند.
سردار فدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار سرتيپ پاسدار علي فدوي ظهر امروز در همايش بين المللي خليج فارس، ظرفيت ها و چالش هاي پيش روي، عدم حضور آمريكايي ها در خليج فارس را عامل مهمی برای رفع مشکلات و ناامنی های موجود در منطقه دانست و گفت: کشورهای منطقه خلیج فارس به منظور تامین امنیت ملی خود نگاه کلان‌تری به این منطقه دارند.

 

وی به مشکلات حضور آمريكا در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس به دلیل حضور آمریکا در منطقه از حاكميت كامل برخوردار نیستند.

 

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تصور اینکه بدون حضور آمريكايي ها در منطقه، امنيت خليج فارس به خطر مي افتد تصوری غلط است و کشورهای حوزه خلیج فارس باید امنیت منطقه را با تفاهم و دوستی با کشور ایران تامین کنند.      

 

فدوی تاکید کرد: کشور ایران اسلامی خواهان بهره مندی جهانيان از انرژي نفت و گاز موجود در منطقه و مهم تر از آن احترام به حقوق ملت ايران است.

 

وی، تامین امنیت آب‌های آزاد و ایجاد اقتدار را از مؤلفه‌های تقویت اقتصاد دریایی و همچنین فراهم کردن زمینه مناسب در جهت استفاده از دریاها در مبادلات تجاری و خدمات ذکر کرد و دخالت بیگانگان را عامل تفرقه و ناامنی های موجود در منطقه خلیج فارس دانست.

 

فدوی با اشاره به اینکه اقتدار نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس، سواحل جنوبی ایران را به محل امنی برای گسترش اقتصاد و توسعه تجارت تبدیل کرده است اذعان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه بهره مندی از مواهب دریا و ایجاد اقتدار و امنیت در آبهای خلیج فارس، فراهم شد.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه، با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه در توقیف شناور آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران تصریح کرد: دلاور مردان ایرانی در حین توقیف شناورآمریکایی هیچ توجهی به قدرت نظامی این کشور نداشتند.

 

فدوی در بخش پایانی سخنان خود، کمرنگ جلوه دادن تهدید حضور آمریکا در منطقه را به عنوان یکی از مصادیق نفوذ مورد تاکید مقام معظم رهبری یاد کرد./202/851/ب1

ارسال نظرات