۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۷۴۶
با حضور بزرگان حوزه علمیه زنجان؛

آیین افتتاحیه حوزه علمیه ولی عصر شهرستان خرم دره برگزار شد

مراسم افتتاحیه رسمی حوزه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان خرم دره زنجان امروز با حضور علما و اساتید حوزه های علمیه زنجان همچنین با حضور نماینده ولی فقیه در زنجان برگزار شد.
افتتاحیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی امینی، مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان خرم دره زنجان، امروز در آیین افتتاحیه این مرکز آموزشی، با اشاره به متراژ و جزئیات ساختمان حوزه علمیه خرم دره گفت: شخصی به نام مهندس کلانتری این زمین را وقف حوزه علمیه کرد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمین حوزه علمیه ولی عصر(عج) بیش از 6000 متر است که همه آن ملک شخصی واقف بوده و آن را برای ساخت حوزه علمیه وقف نمود و پس از گذشت چند سال امروز ساختمان آن در 3 طبقه و با متراژی بالغ بر 750 متر در فاز اول به بهره برداری رسیده است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به زمان آغاز و پایان فاز اول اجرایی این حوزه علمیه تصریح کرد: این پروژه در فروردین 93 آغاز و در آبان 94 بخش اول اجرایی آن به اتمام رسید که البته دو فاز دیگر آن نیز در دست ساخت بوده و مسجد، محیط ورزشی و استاد سرا را شامل می شود و گفتنی است که تا امروز برای اجرای فاز اول این پروژه مبلغی بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

 

حجت الاسلام امینی در ادامه با اشاره به چگونگی تأمین هزینه های ساخت این حوزه علمیه، اظهار داشت: تمام هزینه های ساخت آن به غیر از مقدار اندکی که از سوی مرکز مدیریت استان پرداخت شده، بقیه از سوی مردم متدین، خیرین و مسؤولان این شهرستان تأمین شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به عدم وجود نگاه کمّی در مدیریت این حوزه علمیه نسبت به پذیرش طلاب خاطر نشان کرد: بیشترین هدف ما در این حوزه علمیه تربیت طلاب متعهد و متقی است که البته در این ماجرا دید خود را بیشتر کیفی کرده و از دیدگاه کمّی فاصله گرفته ایم؛ یعنی اگر طلبه کم هم شد مشکلی نیست ولی باید متعهد باشد.

 

مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان خرم دره زنجان در پایان با اشاره به طلاب مشغول به تحصیل در این مرکز حوزوی افزود: امروز بیش از 50 طلبه در 4 پایه تحصیلی در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند که برای همه آنها برنامه متنوع و مختلف تربیتی و آموزشی طراحی شده است که از جمله آنها می توان به برگزاری کلاس های آموزش مکالمه عربی و انگلیسی که خروجی آنها انتشار نشریه به همین زبان ها بوده است، اشاره کرد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم، برخی از طلاب این حوزه علمیه برای حاضران در برنامه تئاتری را به زبان عربی اجرا کردند که خوشحالی و تشویق اساتید حوزه های علمیه زنجان را در پی داشت./949/202/ب2

ارسال نظرات