۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۲۳۸۲۸
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

بنیاد خلیج فارس در بندرعباس راه اندازی شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تأکید بر راه اندازی بنیاد خلیج فارس در بندرعباس، گفت: با راه اندازی این بنیاد در بندرعباس، می توان آثار و منابع موجود در حوزه فرهنگ و تاريخ خليج فارس توسط اين مركز گردآوري و در اختيار پژوهشگران، گردشگران و علاقه مندان قرار داد.
علی جنتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علي جنتي امروز جمعه در گردهمايي علمي خليج فارس در جزيره هرمز با تأکید بر راه اندازي بنيادي به نام خليج فارس با هدف انجام مطالعات حوزه این خلیج گفت: آثار و منابع موجود در حوزه فرهنگ و تاريخ خليج فارس توسط اين مركز گردآوري و در اختيار پژوهشگران، گردشگران و علاقه مندان قرار گیرد

 

وی از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تهیه و تدوین اساس نامه بنياد ملي خليج فارس با کمک استان هاي ساحلي خبر داد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه پیشنهادی مبنی بر راه اندازی اين مركز در بندرعباس و انتقال اسناد و نقشه ها به آن، گفت: در صورت تحقق این پیشنهاد، محققان و پژوهشگران انگيزه جدي براي انجام پژوهش هاي خليج فارس می یابند و مي توان يك نسخه از هر كتاب با موضوع خليج فارس را در اين مركز گردآوري و استفاده كرد.

 

وي در ادامه از آمادگی مؤسسه ميراث مكتوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جهت چاپ آثار خطي تاريخي موجود در ساير نقاط جهان، كه دغدغه محققان استخبرداد و تصریح کرد: این موسسه در اين زمينه از هيچ كمكي دريغ نمی کند.

 

جنتی ابراز داشت: ايرانيان زيادي در آن سوي خليج فارس ساكن هستند كه ظرفيت مناسبي براي كشور محسوب مي شوند.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز داشت: بسياري از آثار خطي تاريخي مرتبط با ايران در ساير كشورها است كه مي توان با انجام پژوهش نسبت به يافتن و چاپ آنها اقدام كرد.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود يك ميليون نسخه كتب خطي فارسي در هندوستان تصریح کرد: این کتب مي تواند مورد استفاده پژوهشگران و محققان قرار گيرد و در صورت نیاز به تفحص اسناد ارزشمند ديگري به دست مي آيد.

 

جنتی به ديپلماسي فرهنگي اشاره و ابراز داشت: بخشي از ميراث كشور آن سوي خليج فارس و در ساير كشورها قرار دارد كه بايد مطالعات لازم در اين خصوص نيز انجام شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی سخنان خود، ابراز داشت: حوزه تاريخي خليج فارس با توجه به جايگاه ويژه اش در هويت، تاريخ و فرهنگ ايران، نياز به انجام تحقيقات، مطالعات و پژوهش هاي اساسي تري دارد./851/202/ب2

ارسال نظرات