۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۲۳۸۴۸
حجت الاسلام مهدوی کنی:

آیت الله مهدوی کنی با پرهیز از افراط و تفریط قاطعانه از حق دفاع می‌کرد

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی کنی با بیان اینکه بیانات علمی آیت الله مهدوی کنی(ره)، بسیار دقیق بود، گفت: چند بُعدی بودن، سعی در نگاه همه جانبه داشتن و رفتار و توجه متناسب به ابعاد مختلف مسأله، سبب شد تا ایشان در زمینه علمی و معقوله بیانی و رفتاری مزاجی معتدل داشته باشد و از افراط و تفریط پرهیز کند و این عاملی بود تا ایشان قاطعانه از حق دفاع کند.
حجت الاسلام سعید مهدوی کنی آیت الله مهدوی کنی

حجت الاسلام سعید مهدوی کنی، رییس دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت آیت الله مهدوی کنی، گفت: از ویژگی‌های برجسته آیت الله مهدوی کنی(ره) در مقوله علمی این بود که ایشان در مسائل علمی بسیار دقت نظر داشت.

 

وی افزود: ایشان مطالب علمی را چه به صورت مکتوب و چه به صورت کلام به دقت پیگیری و مورد مطالعه قرار می‌داد و با دقت نظر خاصی آن مطالب را بیان می‌کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی کنی درباره بیانات علمی آیت الله مهدوی کنی(ره)، ابراز کرد: بیانات علمی آیت الله مهدوی کنی، بسیار دقیق بود و تابع احساسات نبود و با جمیع جهات و توجه به ابعاد مختلف سخن می‌گفتند، از این رو بیانات ایشان از دقت نظر بالایی برخوردار بود.

 

وی ادامه داد: دلیل بیانات عمیق ایشان تنها خواندن مطالب علمی نبود بلکه تأمل در مباحث علمی و دینی باعث شد شخصیت وجودیشان همانند کلامشان ذو ابعاد شود.

 

رییس دانشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: چند بُعدی بودن، سعی در نگاه همه جانبه داشتن و رفتار و توجه متناسب به ابعاد مختلف مسأله، سبب شد تا ایشان در زمینه علمی و مقوله بیانی و رفتاری مزاجی معتدل داشته باشد و از افراط و تفریط پرهیز کند و این عاملی بود تا ایشان قاطعانه از حق دفاع کند.

 

حجت الاسلام مهدوی کنی اضافه کرد: گاهی اشخاصی بودند که نظرات آیت الله را نمی‌پسندیدند اما به این امر معترف بودند که کلام ایشان دارای مبنا و سخنش متقن است و این نظرات نشأت گرفته از شخصیتی محترم است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایشان در طول عمر مبارکشان دارای یک خط و مشی مشخص بر مبنای درک خوب و تعقل و فهم عمیق از دین بود./813/302/ب2

ارسال نظرات