۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۲۴۲۴۵
در مدرسه علمیه دارالشفا:

همایش بزرگداشت شهید مطهری برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید مطهری با حضور آیت الله حائری شیرازی و جمعی از معاونان، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد.
شهید مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر امروز مراسم بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری در مدرسه علمیه دارالشفای قم با حضور آیت الله حائری شیرازی، استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم، معاونان، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

در این همایش حجت الاسلام شریفی، معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات و ویژگی های شهید مطهری اظهار داشت: دینداری، وظیفه شناسی و پرکاری از ویژگی های بارز شهید مطهری بود که ایشان را به شخصیت بزرگ اسلام و انقلاب تبدیل کرد.

 

وی با بیان این که نمی توان کسی را پیدا کرد که تمام آثار او بدون استثنا مورد تأیید باشد، گفت: مردم از روحانیت انتظار دارند که با دغدغه دین و مردم به میدان بیایند و مشکلات فکری و اجتماعی را حل و فصل کنند.

 

در ادامه این مراسم آیت الله حائری شیرازی به جنبه های حوزوی و دانشگاهی شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: شهید مطهری مبانی دینی را که از حوزه آموخته بود به زبان دانشگاه برای مردم و جوانان بیان می کرد و همین شاخصه ایشان را از سایر علمای آن دوران متمایز می کرد.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه باید به دنبال پر کردن خلأ شهید مطهری ها در جامعه باشد، افزود: ما باید بتوانیم علوم تعبدی را با روش تعقلی به دانشگاه وارد کنیم و اگر نتوانیم این علوم را به دانشگاههای اروپا و آمریکا صادر کنیم کاری نکرده ایم.

 

آیت الله حائری شیرازی تنها راه پیروزی را در اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات حزبی و جناحی در داخل دانست و خاطرنشان کرد: تنها با اتحاد و برادری است که خواهیم توانست به نتیجه برسیم و شأنیت انقلاب و ولایت فقیه را در دنیا بالا ببریم.

 

 در ادامه این همایش از برگزار کنندگان و برگزیدگان طرح مطالعاتی کتب شهید مطهری تقدیر به عمل آمد و طلاب به صورت جمعی با پیمودن مسیر مدرسه دارالشفا تا حرم حضرت معصومه(س) و اهدای گل و فاتحه برای شهید مطهری از این شهید راه علم تقدیر به عمل آوردند./843/پ202/ی

ارسال نظرات