۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۲۴۲۹۹
آیت الله طه محمدی:

توان موشکی کشور عامل بازدارنده دشمنان نظام اسلامی است

امام جمعه همدان گفت: خلاقیت جوانان ایران سبب برکات فراوانی در کشور شده است و برخی افراد باید بدانند که اگر توان موشکی ما نبود؛ دشمنان لحظه ای از حمله به کشور تعلل نمی کردند.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در همایش اساتید دانشگاه علمی کاربردی که در سالن ولی عصر(عج) همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت تعلیم در اسلام، گفت: معلم و معلمی از امور مهمی است ک باید به آن توجه کرد.

 

وی با اشاره به روایت از امام علی(ع) خاطر نشان کرد: کسی که بتواند هدف از زندگی خود را بشناسد کار بزرگی است و بهترین چیز برای انسان آن است که در راستای استعدادهای خود رفتار کند.

 

آیت‌الله طه محمدی خلاقیت و اهمیت آن را در جامعه یادآور شد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ کشور آن است که بسیاری از افراد در جایی به غیر از جایگاه واقعی خود بکارگیری شده اند.

 

وی ادامه داد: با سیستم امروز جامعه به جرأت می توان گفت که بیش از 90 درصد جامعه خلاقیت شان به هدر می رود و لازم است که حوزویان و دانشگاهیان در این عرصه ورود داشته باشند.

 

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: خلاقیت جوانان ایران موجب برکات فراوانی در کشور شده است و برخی افراد باید بدانند که اگر توان موشکی کشور نبود؛ دشمنان لحظه ای از حمله به کشور تعلل نمی کردند.

 

وی تصریح کرد: نخستین معلم خلقت پیامبر است که در روایت آمده؛ من برای تعلیم و معلمی آفریده شده ام و لازم است معلمان نقاط ضعف خود را برطرف کنند تا بهره وری بیشتری داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: دانشگاه علمی کاربردی باید افزون بر مدرک به دنبال بازار کار برای دانشجویان فارغ التحصیل خود باشد و فقط  به ارائه مدرک بسنده نکند.

 

وی هنر و خلاقیت را دو امر ماندگار در جهان توصیف کرد و اظهار داشت: برای هر چیزی می توان زوال را متصور بود به غیر از هنر و از آنجا که معلمی هنری جاودان است به صورت تصاعدی آثار آن در روز قیامت مشاهده می شود.

 

آیت الله طه محمدی در پایان گفت: عالم واقعی کسی است که تواضع، محبت و ادب را در دانش آموز نهادینه کند و او را نسبت به علم واقعی عاشق سازد./202/979/ب1

ارسال نظرات