۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۲۴۳۲۰
امام جمعه شبستر:

نبی مکرم اسلام معلم بزرگ بشریت است

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه انبیا الهی برای تربیت و تعلیم بشریت مبعوث شده اند و نبی مکرم اسلام معلم بزرگ بشریت است، گفت: او بود که اندیشیدن و تفکر در مورد جهان هستی و تمام ضمائم را به ما آموخت و انسان را در مسیر الهی رهنمون کرد.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمد زاده، امام جمعه شبستر صبح امروز در مراسم زنگ سپاس از معلمان، اظهار داشت: اولین معلم ما انبیاء الهی بودند و پیامر اعظم(ص) معلم ما مسلمانان جهان و تمام بندگان خداوند متعال در روی زمین است.

 

وی با بیان اینکه انبیا الهی برای تربیت و تعلیم بشریت مبعوث شده اند و نبی مکرم اسلام خاتم انبیاء الهی و معلم بزرگ بشریت است، ادامه داد: او بود که اندیشیدن و تفکر در مورد جهان هستی و تمام ضمائم را به ما آموخت و انسان را در مسیر الهی رهنمون کرد.

 

امام جمعه شبستر افزود: بعد ۱۴۰۰سال از صدر اسلام اولین معلم انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بودند که به ما آموخت که باید در مقابل ظلم و ستم ایستاد و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را در ایران بلکه در جهان بنیانگذاری کرد و بر اساس استکبار ستیزی بنا نهاد.


وی خاطرنشان کرد: امام خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب معلمی دلسوز به نظام و ملت ایران است که بعد از امام خمینی(ره) رهبری نظام را بر عهده گرفتند و در تمام مراحل چه سیاسی و چه اقتصادی و چه در بعد اجتماعی دولتمردان و جوانان و خواهران و برادران را راهنما بوده و هستند.

 

امام جمعه شبستر ابراز داشت: نباید از این غافل بود که این روز به مناسبت سالروز شهادت استاد و علامه و دانشمند فرزانه شهید مرتضی مطهری است و کتب شهید مطهری بسیار ارزشمند و غنی بوده و پاسخگوی بسیار از مسائل و مشکلات است.

 

وی ادامه داد: با توجه به عظمت شهید مهطری، منافقان کوردل و دشمنان قسم خورده زمانی که دیدند سخنان و درس های این دانشمند و استاد می تواند در بیداری مسلمانان اثرگذار باشد، وی را به شهادت رساندند، غافل از اینکه کتابها و یادداشت های این عزیز هیچ گاه کهنه نبوده و نخواهد شد و بر تمام مردم جهان اثرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام محمدزاده در پایان ابراز داشت: روز معلم بی شک بزرگترین و ارزشمندترین روز است و دانش آموزان باید به معلمان خود احترام بگذارند و این روز را گرامی داشته و قدردان زحمات این عزیزان باشید چرا که معلم شمعی است که می سوزد و روشنی می بخشد./854/202/ب2

ارسال نظرات