۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۲۴۴۵۶
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

بسیاری از مشکلات بشر به خاطر استفاده نادرست از علم ناشی می شود

امام جمعه همدان گفت: در روزگار کنونی ساز و کار جنگ ملت ها فراهم است و باید دانست که بسیاری از مشکلات جامعه بشری به دلیل استفاده نادرست از علم است.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در نشست با کارکنان دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: برخی دانشمندان دانش آنها برای مصارفی غیر از آرامش بشریت استفاده شده است و آنها در حقیقت زیان کرده اند.

 

وی افزود: در روایتی در حدود نیمی از جمعیت زمین قبل از ظهور نابود خواهد شد و دلیل آن را مرگ سرخ که همان جنگ است و مرگ سفید که همان بیماری واگیر است دانسته اند.

 

امام جمعه همدان تصریح کرد: در روزگار کنونی ساز و کار جنگ ملت ها فراهم است و باید دانست که بسیاری از مشکلات جامعه بشری به دلیل استفاده نادرست از علم است.

 

وی با اشاره به نابسامانی های موجود در جامعه انسانی گفت: متأسفانه علم نتوانست رسالت خود را به طور کامل انجام دهد ولی عقل این گونه نیست و سر سوزنی از وظایف خود تخطی نکرده است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: نخستین محصول علم الهی آن است که باید تمام داشته آن را برای جلب رضایت الهی به کار بگیریم تا علم خود را در مسیر واقعی قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از علوم جاودان نیستند خاطرنشان کرد: تمام علوم در زمان ترک دنیا از انسان سلب می شوند و انسان را تنها می گذارند مگر علم معرفه الله که با انسان قرین است.

 

آیت الله طه محمدی در پایان گفت: باید توجه داشت که غرور علم بسیار مضر است و باید از آن توبه کرد چرا که غرور علم از غرور شهوت و قدرت بیشتر است و در روایات آمده است که العلم هو الحجاب الاکبر./202/979/ب1

 

 

 

ارسال نظرات