۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۲۴۴۶۷
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

قهر دو مومن، در دین اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری گفت: قهر کردن در دین اسلام عملی مضموم و جدا شدن از برادر مومن بسیار نهی شده است در روایت از امام محمد باقر(ع) آمده است که فرمودند اگر دو مومن با یکدیگر قهر کردند و قهرشان بیش از سه روز به طول انجامید من از هر دوی آنها بیزارم.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق از خداوند متعال درخواست می‌کند پروردگارا، به من توان بده تا با کسی که با من قهر کرده به نیکی پاداش دهم.

 

وی افزود: قهر کردن در دین اسلام عملی مضموم و جدا شدن از برادر مومن بسیار نهی شده است در روایت از امام محمد باقر(ع) آمده است که فرمودند اگر دو مومن با یکدیگر قهر کردند و قهرشان بیش از سه روز به طول انجامید من از هر دوی آنها بیزارم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری در ادامه گفت: از امام باقر(ع) سوال شد شاید یکی از آن دو بی تقصیر و بی گناه باشد شما چرا از هر دوی آنها بیزار هستید امام محمد باقر(ع) فرمود آن فردی که مظلوم است نزد ظالم برود و بگوید من مقصر هستم من به تو ظلم کردم بیا با یکدیگر آشتی کنیم، این عمل او بهتر از قهر است و اینجا است که دروغ مصلحتی لازم است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند جایز نیست دو مومن بیش از سه روز از یکدیگر جدا شوند هر کدام که آغاز کننده دوستی باشد او بهتر از دیگری است؛ نیکی انسان به کسی که با او قهر کرده این است که آشتی را برقرار کند.

 

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: انجام به فرازهای دعای مکارم الاخلاق بسیار سخت است اما حاصل شدن او برای انسان امکان پذیر می‌باشد./202/813/ب1

ارسال نظرات