۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۲۴۵۷۲
مدیر حوزه علمیه سنقر:

اندیشه امام کاظم بر پایه صبر و مقاومت استوار است

مدیر حوزه علمیه سنقر با اشاره به این که امام کاظم نقش مهمی در تداوم و انسجام افکار شیعی پس از پدر بزرگوارشان ایفا کردند، گفت: اندیشه امام کاظم بر پایه صبر و مقاومت استوار بود.
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حجت الاسلام مجید بنی عامریان مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: امام کاظم (ع) زندان های طولانی و شکنجه های بی حد و اندازه را با متانت و بزرگ منشی خویش می آراست.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر ادامه داد: امام کاظم چنان خالصانه و صادقانه به بندگی خدا می پرداخت که از مشاهده این خلوص و رستگاری بسیاری از مردم زمان راه سعادت را یافتند و طی کردند.


وی تصریح کرد: زندانی بودن امام کاظم (ع) موجب دوری از فعالیت های اجتماعی نشد و از هر فرصتی برای هدایتگری و افزایش و بینش و معرفت دینی مسلمانان بهره می برد.


حجت الاسلام بنی عامریان تأکید کرد: این امام همام سبب آشنایی مردم زمان با حکومت ناحق و ظالم عباسی شد و شیعیان و مسلمانان جهان را به حق پرستی و دوری از ظلم و ستم و مقابله با حاکمان ستمگر فراخواند.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در ادامه بیان داشت: امام کاظم (ع) با گذران دوران خفقان و ظلمت حکومت عباسی، راه را برای رشد و تعالی فرهنگ شیعی در زمان امام رضا (ع) فراهم آورد.


وی اظهار داشت: اندیشه امام موسی کاظم (ع) بر پایه صبر و مقاومت بنا شده بود و نقش مهمی در تداوم و انسجام افکار شیعی پس از پدر بزرگوارشان ایفا کرد.


استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مجاهدت ها و اندرزهای امامان معصوم علیهم السلام موجب شکل گیری حوزه های علمیه شد که همچنان مسلمانان از برکت این مکان های عالم پرور بهره مند می شوند.


حجت الاسلام بنی عامریان در پایان وظیفه طلاب و روحانیان در عصر حاضر را دنباله روی مسیر اهل بیت دانست و گفت: طلاب و روحانیان باید مردم را با سیره سراسر نور و معنویت امامان بزرگوار آشنا سازند و مسیر هدایتگری و روشنگری آنان را تداوم بخشند./302/857/ب1

ارسال نظرات