۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۲۴۵۸۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ولایت، محور سعادت و بالاترین کمک به انسان است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: طبق آیات قرآن و روایات، ولایت یکی از محورهای سعادت و بالاترین کمک به انسان است که در دنیا و قیامت و حتی در هنگام مرگ نیز به انسان کمک می کند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن در مراسمی که صبح امروز به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد، گفت: طبق آیات قرآن و روایات محور سعادت دنیا و آخرت دو چیز است.

 

وی ادامه داد: یکی از آن دو، کتاب خدا و دیگری ولایت اهل بیت است، کسی که در روز قیامت بر پروردگار وارد شود و اعمال و کردارش مخالف با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت باشد نجات و خیر نخواهد یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: قرآن و توجه و عمل به آن یک طرف و پیروی و پذیرفتن ولایت اهل بیت یک طرف، یعنی اهمیت و جایگاه کتاب خدا و ولایت یکی است، ولایت به معنای پذیرفتن همه خیرها و رد همه شرها است.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام ششم (ع) می فرماید اسلام یک ساختمان پنج پایه است که اگر یکی از این پایه ها بر دارید ساختمان فرو می ریزد، یک پایه و عنصر آن نماز است اگر انسان دو رکعت نماز آن گونه که خدا خواسته است بخواند به یک بنده خدا و انسان کامل تبدیل می شود، کسی که نماز نمی خواند با عمل می گوید که خدایا تو و آخرت تو را را نمی خواهم.

 

وی ادامه داد: یک ستون دیگر پیکره دین زکات است، زکات و نماز در کنار هم هستند و نماز بدون زکات ارزشی ندارد و پذیرفته نمی شود، ستون دیگر روزه گرفتن و پایه دیگر اسلام حج است اما ستون اصلی دین ولایت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: امام صادق مخزن علم الله و مخزن نور الله می فرماید خدا و پیامبر آن قدر که درباه ولایت سرمایه گذاری کرده اند و دغدغه به خرج داده اند برای هیچ چیز دیگر چنین ارزش و اهمیتی قایل نشده اند.

 

وی با اشاره اهمیت و جایگاه ولایت گفت: یک عنصر ولایت این است که قلب انسان نزد اهل بیت باشد و عاشق آن ها، امام صادق می فرماید عشق محصول معرفت است و ما وقتی بدانیم کلید سعادت دنیا و آخرت ما دست اهل بیت است عاشق می شویم و نمی توانیم جدا شویم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود در قیامت چهار دادگاه مقدم بر همه است، دادگاه عمر، دادگاه جوانی، مال و درآمد و اهل بیت، در قیامت از مردم می پرسند با اهل بیت چگونه رفتار کردید، ولایت یعنی اقتدا به اخلاق و اعمال ایمه و پیرو اهل بیت بودن.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان گفت: خداوند در قرآن می فرماید دینی که من در قیامت از شما قبول می کنم دین علی(ع) است که وصی و وارث علم پیامبر می‌باشد، ولایت بالاترین کمک به شیعه است که در دنیا و قیامت و حتی در هنگام مرگ نیز به انسان کمک می کند./202/979/ب1

ارسال نظرات