۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۲۴۶۶۱
کارشناس مسائل سیاسی:

انفعال در سیاست خارجی زیبنده انقلاب اسلامی نیست

کریمی با اشاره به این که منفعل و محتاط بودن در سیاست خارجی برای انقلاب اسلامی پسندیده نیست، گفت: امروز آمریکایی ها از هر ابزاری برای شکست ایران استفاده می کنند و یکی از این ابزارها سازمان کنفرانس اسلامی است.
نفوذ آمریکا

غلامعلی کریمی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با نتایج بیانیه پایانی سازمان کنفرانس اسلامی، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن علیه ما جنگ تمام عیار راه انداخته است که این جنگ از سر قدرت نیست.

 

وی ادامه داد: آمریکایی ها از سال 32 که کودتا به راه انداختند به دنبال این بودند که مذهب را در کشور از بین ببرند ولی به لطف خدا حکومت دینی تشکیل شد و رژیم طاغوت ساقط شد، بعد از پیروزی انقلاب تلاش کردند تا کشور را متلاشی کنند ولی نه تنها موفق نشدند بلکه مرکز فرماندهی و سفارت آن ها تعطیل شد.

 

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: سومین شکست آن ها این بود که صدام را به جان ایران انداختند و نهایتا مجبور شدند خودشان صدام را از سر راه بردارند، در بحث جنگ نرم و درگیری های منطقه ای هم شکست خوردند، در تمام عرصه ها شاهد شکست آن ها بوده ایم.

 

کریمی، اظهار داشت: امروز آمریکایی ها از هر ابزاری برای شکست ایران استفاده می کنند و یکی از این ابزارها سازمان کنفرانس اسلامی است، این بیانیه به غیر از بی آبرویی برای عربستان سعودی هیچ چیزی نداشت، مقام معظم رهبری فرمودند حزب الله محبوب مسلمین است و در منطقه درخشش دارد.

 

وی در ادامه گفت: امروز سعودی ها به صهیونیست ها خیلی نزدیک شده اند، مدیریت مقام معظم رهبری کاری کرد که چهره نفاق کشورهایی مثل سعودی و ترکیه و قطر آشکار شود و در تقابل با حق و باطل آشکار شدن چهره های منافق خیلی اهمیت دارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با تاثیر رفتار دیپلمات های ایرانی در شکل گیری این حوادث ابراز داشت: در دولت فعلی خوش بینی خاصی به غرب و اروپا وجود دارد، سعودی و ترکیه از آمریکایی ها هستند، البته برخوردهای حداقلی صورت گرفت مثل تذکر آقای روحانی به اردوغان و عدم ملاقات با شاه عربستان ولی این ها برخورد حداقلی است و ما توقع برخوردهای حداکثری داریم.

 

کریمی در پایان گفت: منفعل و محتاط بودن در برابر دشمنان در بحث سیاست خارجی برای نظام ما پسندیده نیست، ما باید در برابر دشمنان قاطعانه بایستیم و هرگز از اهداف و آرمان های خود کوتاه نیاییم، وقتی صدایشان را برای ما بلند می کنند ما هم باید جوابشان را بدهیم و سکوت نکنیم./303/869/ب1

ارسال نظرات