۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۲۴۶۶۴
معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز:

آشنایی با امامان معصوم در گرو شناخت قرآن کریم است

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز با اشاره به این که امامان معصوم در عین مظلومیت مقتدر هستند، گفت: آشنایی با امامان معصوم در گرو شناخت قرآن کریم است که در اهل بیت تجلی دارد.
شهادت امام کاظم

حجت الاسلام رشید رضاییان، فعال فرهنگی و معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) به شیعیان، اظهار داشت: ایشان با توجه به اسارت در زندان، با شیعیان اثرگذار در دستگاه خلافت عباسی همچون علی بن یقطین در ارتباط بود و دستورات و اوامری به وی صادر می کردند.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز با بیان این که امام موسی کاظم(ع) کفاره گناهان علی بن یقطین را حضور در دستگاه خلافت عباسی و یاری رسانی به شیعیان ابراز داشته اند، گفت: امامان معصوم در عین مظلومیت از اقتدار و ابهت خاصی برخوردار هستند و دیدگاه حکومتی و فعالیت های گروهی سرلوحه اقدامات آنها است.

 

حجت الاسلام رضاییان پیشبرد اهداف تشیع را از فعالیت های امام کاظم(ع) برشمرد و ابراز داشت: تربیت شاگردان ویژه از دیگر ویژگی های ایشان که این ویژگی آن چنان بارز است که شکنجه گران وی را روح خدا نامیدند.

 

فعال فرهنگی با بیان این که امام کاظم(ع) روح قهرمانی و ظلم ستیزی و نبرد با ظالمان برای رسیدن به اهداف را به صورت جدی پی ریزی کردند، افزود: شیوه های گوناگون و متفاوتی برای انتقال آموزه ها و اهداف امام کاظم(ع) برای نسل جوان وجود دارد و آشنایی با امامان معصوم منوط به شناخت قرآن کریم است.

 

این مقام مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کریم در امام معصوم تجلی پیدا می کند و نشر آموزه های آن منوط به آگاهی از مقام و منزلت معصومان(ع) است./9456/303/ب2

ارسال نظرات