۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۷۰۳
استاد حوزه علمیه:

انسان باید خود را متصل به ربانیت کند

استاد اخلاق حوزه علمیه مروی گفت: انسان باید خود را متصل به ربانیت کند و با از بین بردن منیت فاصله بین خدا و خود را کم کند.
حجت الاسلام بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کریم بابایی استاد اخلاق حوزه مروی ظهر امروز در مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) که در حوزه مروی برگزار شد با اشاره به اینکه شیعه اگر از امامان خود فاصله گیرد متضرر می‌شود، اظهار داشت: اگر انسان اهل محاسبه نباشد به فنا و نابودی می‌رود و این اهل بیت هستند که اگر از آنها یاد کنیم به فریاد ما خواهند رسید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه افزود: امام رضا(ع) می‌فرمایند "امام به منزله‌ مادری است برای بچه که اگر او را از بچه‌اش جدا کنید کودک از بین می‌رود و ابلیس به دنبال این است که ببیند شیعه چه زمانی از امامش جدا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هروز باید کاری کرد که به ائمه نزدیک‌تر شد تا دورتر، خاطرنشان کرد: خداوند متعال هر روز زندگی و رفتار ما را محاسبه می‌کند پس هرکسی که هر روز ائمه را یاد کند موفق خواهد بود، بدین ترتیب هرکس اهل محاسبه باشد در هر نقطه جهان می‌تواند با امام خود ارتباط برقرار کند.

 

حجت الاسلام بابایی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که می‌فرمایند "هیچ روزی بر فرزند آدم نیاید مگر زمین بگوید هر روز روزی نو برای تو است پس اعمالی نیک انجام ده" یادآور شد: در روز آخرت تمام اعمال روزانه ما محاسبه می‌شود پس سزاوار است که انسان عاقل اعمالی صالح مثل مناجات خدا را به جای آورد و از خدا یاد کند.

 

وی در پایان گفت: انسان باید عمل صالح را پیشه کند تا دست پر به آن دنیا برود زیرا عمل ناصالح قابل محاسبه نیست و انسان را متضرر می‌کند، انسان باید خود را متصل به ربانیت کند و با از بین بردن منیت فاصله بین خدا و خود را کم کند./202/816/ب1

ارسال نظرات