۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۲۴۸۲۷
امام جمعه دامغان:

اسلام سیاستمدار بی اخلاق را نمی پسندد

امام جمعه دامغان گفت: اسلام ناب محمدی به روشنی سیاست در خانواده و سیاست در جامعه را تعریف و تبیین کرده و همانا سیاست و اخلاق در اسلام از یکدیگر جدا نیستند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه این شهرستان در مراسم شام شهادت امام موسی کاظم(ع) که از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با حضور وی، ائمه جمعه و جماعات، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و جمع کثیری از مسؤولان و اقشار مختلف مردم دامغان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: سیاست و اخلاق در اسلام از یکدیگر جدا نیستند.

 

وی با بیان اینکه اصل اخلاق بر پایه خود سازی و تبدیل رذائل به فضائل است، افزود: در رشد معنوی و شخصیتی انسان، تربیت به معنی دگرسازی مرحله بعدی است، مربی باید ابتدا مربا شود، نخست تربیت شود و سپس معلم و مربی گردد، نخست مهذب شود و بعد به امر تهذیب بپردازد؛ همانا در غیر این صورت تربیت او ثمره ای جز خسران نخواهد داشت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان اضافه کرد: مرحله بعدی سیاست است، اما سیاست به معنای تدبیر و آینده اندیشی است، آن گونه که ائمه اطهار(ع) سیاستمداران بندگان خدا هستند، اسلام ناب محمدی به روشنی سیاست در خانواده و سیاست در جامعه را تعریف و تبیین کرده، همانا سیاست و اخلاق در اسلام از یکدیگر جدا نیستند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی و مذهب مششع شیعه همه راهبردها و سیاست ها مبتنی بر حقیقت است، در حالی که نظام ها و تفکرات سکولار اخلاق، دین و سیاست را از هم جدا می دانند، خاطر نشان کرد: امیرمؤمنان(ع) مرد تدبیر و سیاست است اما اهل حیله و دسیسه نیست و بی تردید در طول تاریخ اهل بیت همواره این آموزه درخشان اخلاقی هویدا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اتکا بر مطالب عنوان شده، تاریخ 256 ساله اهل بیت(ع) را به هشت دوره زمانی تقسیم کرد و گفت: نخستین دوره را باید دوران تأسیس، تثبیت، محبت و نبوت و دوران رسالت آل محمد(ص)، 23 سال تلاش و زحمات طاقت فرسای نبی مکرم اسلام(ص) که امروز صدای اذان بر مأذنه ها در سرتاسر جهان و وجود بیش از یک میلیارد مسلمان ثمره آن خون دل خوردن ها است.

وی دوران ائمه اطهار(ع) را به دوران سکوت، مشورت، حکومت و قدرت، ایام سکوت و سپس زمامداری امام علی(ع)، دوران صلح و حفاظت از شیعه آل محمد(ص) سال های زندگی امام حسن مجتبی(ع)، دوران حرکت، جهاد و شهادت، رشادت های امام حسین(ع) و اصحاب و یارانش و واقعه کربلا، دوران مقاومت و مناجات، پیام رسانی و ندبه، ایام پررنج حیات امام سجاد(ع) تقسیم کرد.

 

امام جمعه شهرستان دامغان دوران زندگی امام باقر و امام صادق(ع) را مرحله شکوفایی شیعه و ایام فرهنگ سازی، تبلیغ، اجتهاد و شاگرد پروری نامید و افزود: دوران زندگی چهار امام دیگر شیعیان را باید ایام عذاب، زندان و خفقان نامید که نمونه بارز آن سال های زندگی موسی بن جعفر(ع) است که در عین خفقان بصیرت افزایی را سرلوحه برنامه حضرتش قرار داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان دوران غیبت را هشتمین دوره نامید و تصریح کرد: فراموش نکنیم که امام زمان(عج) امام همه جهانیان است و علما و فقها و راویان حدیث را حجت خود بر مردم در عصر غیبت نامیده اند و امروز نائب بر حق امام زمان(عج) رهبر معظم انقلاب و پرچمدار اصلی اسلام ناب محمدی است، همانا باید عمار و اباذر زمان باشیم و از خاکریز های جنگ نرم غفلت نکنیم./202/977/ب1

ارسال نظرات