۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۲۵۰۲۰
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

گناه و بدبینی منشأ شک در حقایق قرآن است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: اضطراب و بدبینی، نسبت به حقایقی که انبیاء آورده‌اند ناشی از گناه است و گناه همراه با اضطراب روانی و بدبینی سبب شک در حقایق دینی می‌شود.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، امروز در تفسیر سوره بقره که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: «ذالک الکتاب لاریب فیه» این آیه نشان می‌دهد که حقانیت قرآن، حقیقتی غیر قابل انکار است.

 

وی افزود: واژه ریب به معنای شک هست ولی نه به معنای هر شکی، ریب شکی است که ناشی از بدبینی و اضطراب روانی باشد.

 

این مفسر قرآن کریم اضطراب و بدبینی، نسبت به حقایقی که انبیاء آورده‌اند را ناشی از گناه دانست و گفت: گناه همراه با اضطراب روانی و بدبینی سبب شک در حقایق دینی می‌شود.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه در حقانیت قرآن شک و تردیدی نیست، گفت: از حقایق غیر قابل تردید در آیات قرآن کریم، وجود آفریدگار جهان هستی است، انسان عاقل نظم موجود در عالم طبیعت را از آن پروردگار حکیم و دانایی می‌داند که این نظام را به صورت منظم خلق کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری ادامه داد: کلام الهی تنها از سوی حضرت حق امکان پذیر است به همین دلیل خداوند در قرآن به انسان می‌فرماید اگر می‌توانی یک آیه همانند این کتاب بیاور.

 

وی با اشاره به روز قیامت که غیر قابل انکار است، اظهار داشت: خداوند روز قیامت را لا ریب فیه می‌داند برای همین ممکن نیست انسان عاقل بدون تامل و بررسی در روز قیامت شک کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به دلیل تردید و شک بعضی از انسان‌ها به آیات قرآن، عنوان کرد: مردم در برابر درک حقایق دو دسته هستند یک سلسله مباحث بدیهی و فطری است که اگر چشم بصیرتی و عقلی‌اش کور نشده باشند این حقایق را درک خواهند کرد و حق بودن او را می‌پذیرند./813/202/ب2

 

ارسال نظرات