۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۲۵۰۳۳
همزمان با شب مبعث؛

حرم ثامن الحجج غرق نور و شادی شد

آستان ملک پاسپان رضوی همزمان با بیست و هفتمین شب ماه رجب المرجب، سالگرد مبعوث شدن حضرت محمد مصطفی(ص) غرق شادی و سرور شد.
جشن شب عید در حرم رضوی چراغانی حرم در شب عید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آستان ملکوتی خورشید هشتم امشب میعادگاه عاشقانی است که برای عرض تهنیت به محضر صاحبش مشرف شده و بر آستان ملکوتیش سجده شکر به جا می آورند.

 

«اِقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ»؛ این صدای جبرئیل است که در جانِ روشن محمد(ص) طنین انداخته است؛ بخوان محمد، بخوان به اندازه همه ما بخوان!

 


مژده  ای زمین که آبشاری از کوه جریان یافته تا نقطه تلاقیِ خدا با تو شود و امروز ما این تلاقی را که نوید بخش رهایی از تبار شیطان است، در محضر عالم آل محمد(ص) جشن گرفته ایم.

 

صحن و سرای حریم رضوی آذین بندی و چراغانی است و تلألو انوارش بر در و دیوار این فضای آکنده از عِطر محمد، چشم ها را می نوازد، صدای همخوانی جمعی به گوش می رسد گویا با مداحان همراه گشته اند: «یا حبیبی رسول الله  یا محمد مددی».

 


براساس این گزاش، جشن شب عید مبعث با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران رضوی از ساعت 20:30 تا 22 در رواق امام خمینی(ره) به همراه پخش صوتی در سراسر اماکن متبرکه برگزار شد.

 


در این مراسم گروه سیرة النبی به اجرای سرود و همخوانی، سید مهدی میرداماد به مدیحه سرایی و حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری به ایراد سخن پرداختند.

 


جمعی از عشاق و دلدادگان به مکتب محمد(ص) و خاندان پاک و طاهرش با توزیع شیرینی و شربت در مبادی ورودی حرم امام رضا(ع) به استقبال زائرانش آمده اند./202/1308/ب1

ارسال نظرات