۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۲۵۰۸۴
آیت الله موسوی جزایری:

بعثت پیامبر سرچشمه برکت و نیکی به بشریت است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که پیامبراکرم(ص) عفو، مغفرت و هدایت امت خود را از خداوند خواستار هستند، گفت: بعثت پیامبراکرم(ص) اساس و سرچشمه برکت و خیر و نیکی به جامعه بشری است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، با حضور در جشن عید مبعث که در اهواز برگزار شد، با تبریک عید مبعث، گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) اساس و سرچشمه برکت و خیر و نیکی به جامعه بشری است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که خوبی ها و نعمت های موجود در جهان به برکت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) اساس شجره مبارکه اهل بیت (ع) است که همه مراحل بندگی و عبودیت را پشت سرگذاشت.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به این که خدمت رسانی، وجود مساجد، حضور در نماز جماعات، برگزاری جشن ها و عزادری ها، حضور جوانان در حلقه های تربیتی، قرائت و تفسیر قرآن و هر آنچه که داریم به برکت خاتم الانبیا(ص) است، اظهار داشت: پیش از بعثت آن حضرت، کنیسه های یهود و کلیساهای مسیحیان وجود داشت در حالی که مسجد وجود نداشت.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تأسیس مسجد و اجتماع مسلمانان در آن برای ادای نماز جماعت، مناجات با خدا و حضور مؤمنان به وسیله حضرت ختمی مرتبت(ص) صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: آن حضرت آداب نمازخوانی، روزه داری، تزکیه نفس، اعتکاف و فضایل اخلاقی را به مسلمانان آموختند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیث «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» از رسول خدا(ص)، گفت: آن حضرت همکاری، اتحاد و وحدت کلمه با توجه به آیه «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا»، برادری مؤمنان و اصلاح ذات البین را به امت اسلام آموختند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که پیامبر اکرم(ص) در شب معراج مورد تحیت و سلام خداوند قرار گرفتند، ابراز داشت: آن حضرت در مقام عالی امت اسلام را یاد کردند و در جواب تحیت خداوند، سلام و درود برخود و بنده های صالح و نیکوکار را بر زبان آوردند.

 

وی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) علی رغم ظلم های صورت گرفته برای امت خود طلب عفو، مغفرت و هدایت از خداوند را مسألت می کردند، بیان کرد: باید از ایشان با توجه به اسوه بودن که در قرآن به آن اشاره شده پیروی کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه سخنان خود گفت: پیامبر اکرم(ص) به خوشرویی و خوش زبانی سفارش فراوانی داشتند و حتی بنی عبدالمطلب را به رعایت این ویژگی تشویق می کردند و مسلمانان باید در اخلاق خود به ایشان تأسی جویند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سخن امام علی(ع) که پیامبر اکرم(ص) هزاران در علم را به سوی من گشوده اند، خاطرنشان کرد: با تتبع در روایات منقول از پیامبراکرم(ص)، حضرت علی(ع) دروازه علم، وزیر و نفس ایشان هستند و سلسله نبوت با حضرت ختمی مرتبت(ص) انتها یافته است./202/9456/ب1

ارسال نظرات