۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۲۵۲۴۰
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

برخی برای رسیدن به قدرت آبروی مردم را لگدمال می کنند

امام جمعه پردیسان با اشاره به ضرورت رعایت حقوق دیگران، گفت: امام راحل هنگامی که می خواست وارد مسجد بشود و جلوی در کفش بود پا روی کفش ها نمی گذاشت، ولی امروز برخی برای رسیدن به قدرت روی آبروی مردم پا می گذارند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام‌ الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم و مدیر بنیاد مدیریت اسلامی شامگاه جمعه در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان زرند کرمان با اشاره به برکات زیادی که در ماه رجب می توانست به انسان برسد، اظهار داشت: برکات این ماه فقط در همین سی روز نیست و برخی گفته اند این الرجبیون کسانی هستند که برکات سه ماه رجب، شعبان و رمضان را درک کنند.

 

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه شعبان، افزود: این ماه نیز ماه انتشار رزق و روزی است، اگر رجب ماه امت بود، شعبان ماه پیامبر اکرم(ص) است و رمضان هم ماه خود خدا است؛ ماه شعبان مقدمه رسیدن به رمضان است، چرا که برای ضیافت باید مهیا و آماده بود و استغفار در این دو ماه مثل عطر و استحمام است و تعفن گناه را از بین می برد و روزانه هفتاد بار استغفار در شعبان سفارش شده است.

 

امام جمعه پردیسان قم ادامه داد: استغفار یعنی طلب پوشش و در خواست عدم رونمایی و حفظ آبرو؛ شما ببینید پیامبر هم همین طور بود با این که او معصوم(ع) است، اما مرتب استغفار می کرد و دیگران را نیز توصیه به این امر می کرد و در سوره فتح که خطاب ذنب به پیامبر(ص) می دهد و می فرماید «لیغفر لک ما تقدم من ذنبک و ما تأخر»، برخی گفته اند پیامبر فداکاری می کرد و گناه امت خود را می خرید و درجه افراد امت خود را بالا می برد همچنان که انسان های خوب در دادگاه ها گناهان را به گردن می گیرند.

 

وی در اهمیت استغفار و توبه، یادآور شد: امام راحل می فرمود پیامبر بعد از هر فتحی استغفار می کرد چرا که هرچه قدر گشایش بیشتر باشد حجاب ها هم بیشتر می شود، همچنان که درباره علم همین مطلب را گفته اند؛ در سوره فتح استغار را به همراه فتوحات به صورت مطلق آورده است و این نشان دهنده این است که قبل، بعد و همراه به دست آوردن فتوحات استغفار لازم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: استغفار قبل از فتح به دلیل این است که برخی در آن زمان نسبت به پیامبر در دل خود تردید راه می دادند و این استغفار برای درک مقام پیامبر و درستی حرف او است؛ همچنان که در زمان جنگ برخی حزب اللهی ها کمی در دل خود ترس داشتند و در انتخابات سال گذشته هم همین گونه بود و اسغفار دیگر بعد از فتح است، چرا که خود پیروزی غرور آفرین است و همین جا محل وارد کردن منیت از سوی شیطان است و یک استغفار هم همراه فتح است  که اگر در جریان فتح به کسی ظلمی شده است از آن استغفار کنند.

 

وی با اشاره به ضرورت رعایت حقوق دیگران، ابراز داشت : امام راحل هنگامی که می خواست وارد مسجد بشود و جلوی در کفش بود پا روی کفش ها نمی گذاشت، ولی امروز برخی برای رسیدن به قدرت روی آبروی مردم پا می گذارند.

 

امام جمعه پردیسان قم با بیان این که استغفار تأثیر عجیبی بر روح و روان انسان دارد، تأکید کرد: خوب ها هم برای پیشگیری به این امر نیاز دارند و در سوره مؤمنون می خوانیم افرادی تمام وجود خود را درراه خدا دادند ولی هنوز ترس دارند که نکند به وظیفه خود عمل نکره باشند؛ این درجه است  و همچنانکه در آستانه ماه شعبان پیامبر دائما مشغول استغفار بود در این ماه باید تأسی به سنت پیامبر پیدا کنیم.

 

وی با بیان این که ماه شعبان ماه شست و شو است و انسان می تواند با اهمیت دادن به آن، در ماه رمضان به اوج برسد، افزود: طلبه شخص اول انقلاب است و به همین خاطر باید بیشتر روی خود کار کند و استغفار را از خودش آغاز کند و مطالبی که برای دیگران می گوید اول خود عمل کند چرا که روحانی بیشتر در دید است./1330/202/ب2

ارسال نظرات