۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۲۹۶
مدیر مدرسه خاتم الانبیاء اهواز:

خودباوری مهم ترین اصل در حفظ زبان مادری است

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) اهواز با اشاره به این که یادگیری زبان های بیگانه به ویژه انگلیسی از جمله راه های نفوذ فرهنگی در آموزندگان آن است، گفت: خودباوری مهم ترین اصل در حفظ زبان مادری است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سیدحسین مرادپور، مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که یادگیری زبان های بیگانه به ویژه انگلیسی از جمله راه های نفوذ فرهنگی در آموزندگان آن است، گفت: یادگیری زبان های بیگانه برای نشر فرهنگ و معارف اسلامی امری پسندیده است.

 

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) با بیان این که در برخی خانواده ها شاهد هستیم پیش از یادگیری زبان فارسی به فرزندان زبان خارجه را می آموزند، خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات هویت ملی و دینی و خودباوری این افراد را در جامعه از بین می برد.

 

حجت الاسلام مرادپور در ادامه اظهار داشت: یادگیری متون و تماشای فیلم به زبان انگلیسی از جمله راه های نفوذ فرهنگ بیگانه در میان کودکان و نونهالان است و در جوانان از دست رفتن اعتماد به نفس و خودباوری و شیفتگی به فرهنگ غرب را به همراه خواهد داشت.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره زبان فارسی مردم هندوستان در 500 سال گذشته، ابراز داشت: استعمار این کشور نزدیکی فرهنگی و حتی نوشتاری به انگلیسی ها را در پی داشت و میل مردم این کشور به آداب و رسوم غرب افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به مسأله پناهجویان در کشور استرالیا، گفت: مسؤولان استرالیایی با استفاده از زبان رسمی به معرفی کشور به عنوان بهشت پناهجویان پرداخته و شاهد اقبال بیش از حد پناهجویان به این کشور هستیم.

 

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به این که در کشور اسپانیا به دلیل یادگیری زبان عربی تاجران کشوهای عربی با کمترین مشکل مواجه هستند، ابراز داشت: تاجران ایرانی در سفر به برخی کشورها همچون چین که به زبان مادری اهتمام خاصی دارند، با مشکل مواجه هستند که این نشان از اهمیت زبان مادری در چنین کشورهایی است.

 

حجت الاسلام مرادپور با بیان این که یادگیری زبان های خارجه ارتباطی به پیشرفت در زمینه های علمی و تکنولوژی ندارد، افزود: کشورهایی همچون کره جنوبی و ژاپن با تلاش خود و به دور از پذیرش زبان انگلیسی به پیشرفت و تکنولوژی دست یافتند و در زمان کنونی از کشورهای مهم و تأثیرگذار جهانی هستند.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: خودباوری مهم ترین اصل در حفظ زبان مادری است و از دست دادن آن بی اعتنایی به زبان مادری و پذیرش زبان های بیگانه را به دنبال خواهد داشت که نتیجه چنین عملی گسترش استعمار است.

 

وی با اشاره به کمبود مبلغ به زبان اسپانیایی با توجه به اقبال کشورهای آمریکای جنوبی از دین اسلام و گرایش بیشتر طلاب به یادگیری زبان انگلیسی، تصریح کرد: در کشورهایی همچون روسیه و اتریش به دلیل عدم اهتمام به یادگیری زبان این کشورها با کمبود مبلغ مواجه هستیم.

 

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: تبلیغات یک جانبه برای یادگیری زبان انگلیسی تأثیر سوئی بر همه اقشار گذاشته است؛ در حالی که می توان دین مبین اسلام را به زبان های دیگر تبیلغ کرد./9456/302/ب2

ارسال نظرات