۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۲۵۸۱۳
وزیر دفاع:

نظام سلطه با همکاری حکام مترجع آرامش منطقه را به هم زده‌ است

سردار دهقان گفت: امروز نظام سلطه به سرکردگی آمریکایی ها آرامش منطقه را به هم ریخته و با همکاری بعضی از کشورهای اسلامی از جمله عربستان که حاکمیتی از شهوت، ظلم و پایکوبی دارند در امورات داخلی ملت سوریه و عراق دخالت می‌کنند.
زیر دفاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سوختگان وصل، عصر بیستم اردیبهشت ماه با موضوع نکوداشت شهدای مدافع حرم در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در 2 بخش شعر و داستان و با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خانواده‌ معظم شهدای مدافع حرم، جانبازان مدافع حرم، چهره‌های فرهنگی، ادبی، شعرا و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این همایش درباره هجوم نظام سلطه و حضور آنها در سوریه و عراق، گفت: امروز نظام سلطه به سرکردگی آمریکایی ها آرامش منطقه را به هم ریخته و با همکاری بعضی از کشورهای اسلامی از جمله عربستان که حاکمیتی از شهوت، ظلم و پایکوبی دارند در امورات داخلی ملت سوریه و عراق دخالت می‌کنند.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فداکاری های جوانان ایران و سایر کشورهای اسلامی اظهار کرد: بایستی در همه شرایط از حریم اسلام و اهل بیت دفاع کرد هر جایی از این نقطه خاکی که بخواهند به اعتقادات ما تعرض کنند نظام و ملت ایران در کنار ملت‌های مظلوم برای مقابله با دشمنان ایستادگی خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: فرزندان ما در کنار مردم سوریه و عراق حضور یافته و آن‌ها را در جهت آموزش و طراحی‌های نظامی سازماندهی و کمک می‌کنند.

 

سردار دهقان در پایان سخنان خود تصریح کرد: افتخار ملت ما جوانانی هستند که با نیت خالص برای دفاع از حرم عصمت و طهارت جان خود را فدا می‌کنند، شهادت آنها عزت و ماندگاری اسلام است و نظام سلطه بداند ما هیچ تعامل و سازشی با آنها نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم درباره مجاهدت‌های این شهدای گرانقدر، گفت: امروز مردمی از  60 ملیت در سوریه و عراق ایستاده اند تا جبهه کفر و نفاق را به زانو در آوردند و پایه گذار اسلام ناب باشند.

 

وی افزود: برای مقابله با این جبهه کفر، رزمندگانی عاشق اسلام و اهل بیت گرد هم آمده و جبهه مقاومت اسلامی را برای مقابله با دشمنان اسلام تشکیل داده اند. 


حجت الاسلام کلانتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر غربت و مظلومیت شهدای مدافع حرم، تاکید کرد: این شهادت، شهادت خاص است و اجر والایی نزد پروردگار متعال دارد. مجاهدت‌های آنها استمرار راه شهدای کربلا است. ما هم به سهم خود در دانشگاه تهران و مجموعه‌های مختلف که امکانات آن فراهم است باید فداکاری ها و مجاهدت های مدافعان حرم را در جامعه ترویج بدهیم.

 

در ادامه برنامه و پس از شعرخوانی جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران، سعید حدادیان دبیر همایش با اشاره به بازتاب اینگونه همایش‌ها در جامعه، گفت: این دست همایش ها از سال 1380 با نکوداشت مقام جانبازان شیمیایی کار خود را آغاز کرد و از همان لحظه با دنیایی اخلاص که آمده بودند برای سوژه‌های ناب سرایش داشته باشند. از آن زمان تا کنون همایش ها هر ساله برگزار شده و با استقبال بسیار خوب و چشمگیری همراه بوده است. 


وی افزود: بخش داستان نویسی از همایش دوم به موضوع شعر سرایی اضافه شد و در تمام برنامه‌ها پذیرای شاعران و نویسندگان در 2 بخش شعر و داستان بوده‌ایم. 


حدادیان گفت: امسال 600 اثر در موضوعات شعر و داستان به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 40 اثر در شعر سرایی و 10 اثر در داستان نویسی مورد تجلیل قرار گرفت و در سال 1394 رشد خوبی در زمینه نثر و داستان نویسی داشته‌ایم و امید است این مسیر در سال‌های آتی هم ادامه پیدا کند. 

 

در پایان این همایش از 22 جلد کتاب که در 2 بخش شعر و داستان تهیه شده است با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران رونمایی شد./201/819/ب1

ارسال نظرات