۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۲۶۱۱۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان:

تعظیم شعائر راهی برای تقابل با هجمه های اعتقادی غرب است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: با وجود همه هجمه های دشمنان علیه اسلام و تشیع لازم است تا با استفاده از شعائر اسلامی و دینی در جامعه به ویژه در اعیاد مذهبی نسل جوان را با سیره و ابعاد شاد زندگی ائمه(ع) آشنا کنیم.
حجت الاسلام دشتکی

حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و برنامه های تبلیغات اسلامی در این زمینه، اظهار داشت: برگزاری جشن میلاد ائمه معصومین(ع) بنا به سفارش و توصیه آنان ارزش فراوانی دارد.

 

وی تعظیم شعائر را منحصر در عزاداری و سوگواری ها ندانست و ابراز داشت: همان گونه که عزاداری و سوگواری برای ائمه جایگاه والا و ارزشمندی دارد، برگزاری جشن برای میلاد ائمه نیز بسیار مهم و با فضیلت است چنان که در روایات به شاد زیستن توجه فراوانی شده است.

 

حجت الاسلام دشتکی در ادامه با اشاره به آثار شاد زیستن در جامعه و روحیه افراد خاطر نشان کرد: شادی همراه با توجه به معنویات نه تنها ایجاد ضرر می کند بلکه برای انسان امری ضروری است البته انسان باید از شادی های زودگذر پرهیز کند.

 

وی با بیان تفاوت شادی های زودگذر و شادی های ماندگار گفت: امر به شاد بودن در میلاد امامان(ع) و دیگر اعیاد و مراسم هایی که مورد تأیید دین هستند به دلیل ماندگاری این روحیه در وجود انسان است اما شادی های زود گذر که گرایشی به معنویت و دین ندارند سبب دوری انسان از مسیر درست می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری 3 هزار مراسم در ماه های رجب، شعبان و رمضان خبر داد و گفت: هم زمان با حلول ماه های رجب، شعبان و رمضان در سراسر استان مراسم هایی با محوریت هیات های مذهبی و مساجد و حسینیه ها برگزار می شود.

 

وی با اشاره به هجمه های غرب علیه اسلام و تشیع تصریح کرد: با وجود همه هجمه های دشمنان علیه اسلام و تشیع لازم است تا با استفاده از شعائر اسلامی و دینی در جامعه به ویژه در اعیاد مذهبی نسل جوان را با سیره و ابعاد شاد زندگی ائمه(ع) آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام دشتکی در پایان یادآور شد: بدیهی است در شرایط که استکبار تمام ابزار خود را برای از بین بردن پایه ای اعتقادی نسل جوان مسلمانان به کار گرفته است؛ توجه به شعائر دینی که نمود بیرونی دارند می تواند تا حد زیادی از فشار فرهنگی و اعتقادی آنان کاسته و راه تحریف، اختلاف و انحراف مسدود می شود./302/979/ب1

ارسال نظرات