۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۲۶۱۵۳
با حضور كم نظير عاشقان اهل بيت؛

پيكر شهيد تيپ فاطميون در پاكدشت تشييع شد

پيكر پاك رهرو قمر بني هاشم(ع) شهيد 26 ساله محمد رضا مظفري در سالروز ولادت با سعادت آن حضرت با حضور كم نظير امت شهيد پرور در پاكدشت تشييع شد.
حجت الاسلام لزومي شهيد مدافع حرم محمد رضا مظفري پاكدشت حجت الاسلام لزومي شهيد مدافع حرم محمد رضا مظفري پاكدشت حجت الاسلام لزومي شهيد مدافع حرم محمد رضا مظفري پاكدشت حجت الاسلام لزومي شهيد مدافع حرم محمد رضا مظفري پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیکر شهید گرانقدر مدافع حرم محمدرضا مظفري از اتباع افغانستان ظهر امروز در مراسم باشکوهی باحضور جمعی از خانواده معظم شهدا، روحانیان، بسیجیان و مردم انقلابی شهرستان پاکدشت در شهر شهید پرور پاکدشت تشییع شد.

 

حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در این مراسم ضمن تسلیت به عموم شیعیان، رهبر معظم انقلاب، بسیجیان و تيپ فاطميون، گفت: شهيد مظفري خانواده خود در افغانستان را رها كرد و براي جهاد عازم سوريه شد كه البته مدتي را در پاكدشت سكونت داشت.

 

به گفته امام جمعه پاکدشت این شهید هنگام شهادت 26 سال سن داشت، و داراي 2 فرزند 3 ساله و 3 ماهه بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در پاکدشت با ارسال درود بر این مدافع باغیرت، تصریح کرد: اين شهيد همان كاري را كرد كه قمر بني هاشم(ع) كرد.

 

وي ادامه داد: شهيد مظفري راه حضرت عباس(ع) را ادامه داد و امروز هم در سالروز ولادت آن حضرت پيكر مطهرش تشييع شد.

 

حجت الاسلام لزومي با ابراز اینکه برای اسلام تفاوتی در ملیت و نژاد وجود ندارد، افزود: هرکه برای اهل بیت خدمت کند، مورد تقرب الهی قرار می گیرد.

 

وي ادامه داد: همانطور که ایرانیان برای اهل بیت جانفشانی می‌کنند، برادران افغان هم همینطور هستند، خون افغان ها در کنار ایرانیان می‌جوشد.

 

حجت‏ الاسلام حسن لزومی نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت نیز در ادامه بر پیکر پاک این شهید نماز اقامه کرد.

 

لازم به ذكر است شهید مظفری زمان مأموریتش به پایان رسیده بود و باید برمی گشت، اما  بر حسب وظیفه ای که بر دوش خود حس مي كرد تا آخرين نفس پا به پاي همرزمانش مردانه از حريم اهل بيت دفاع كرد.

 

بعد از تشییع با شکوه شهيد مراسم تدفین شهید محمد رضا مظفري در گلزار شهدای امام زاده سيد جليل دهستان فيلستان پاکدشت برگزار شد.

 

ستاد بزرگداشت شهداي مدافع حرم شهرستان پاكدشت با تبریک و تسلیت شهادت شهيد سرافراز محمدرضا مظفري به محضر حضرت ولی‏عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده این شهید گرانقدر، از اقشار و آحاد مختلف مردم و نیروهای مسلح برای شرکت در مراسم یادبود این شهید فداکار دعوت به عمل آورده است.

 

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت شهید مظفري روز پنجشنبه 23 ارديبهشت ماه ساعت 10 تا 14 در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) روستاي گلزار بالا پاكدشت برگزار می شود.

 

گفتنی است شهيد محمد رضا مظفري اهل ولايت شعيه نشين باميان افغانستان، پدر و برادر خود را در كودكي در جنگ شوروي عليه افغانستان از دست داده بود و خود كه دي ماه سال گذشته به طور خودجوش از اقامتگاه خود در پاكدشت به سوريه رفته بود، در 5ارديبهشت ماه سال جاري در استان حلب سوريه در نبرد با تكفيري ها به مقام شهادت نائل گرديد.

 

این گزارش حاکی است، شمار شهدای مدافع حرم پاکدشت تا امروز به 19نفر می رسد كه 12نفر آنان از جمهوري اسلامي افغانستان مي باشند./202/804/ب1

ارسال نظرات