۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۲۶۲۰۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

گسترش فرهنگ کتابخوانی سبب کاهش چالش های اجتماعی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی سبب کاهش چالش های اجتماعی می شود، گفت: گسترش این فرهنگ در کشور بسیار مهم است.
، مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بعد از ظهر امروز در شصتمین جلسه انجمن کتابخانه‌ های عمومی استان مرکزی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به مصوبات جلسه قبل، گفت: جلسه مشترک رسیدگی به وضعیت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با حضور مسؤولان مربوطه و مدیران امور مالی و درآمد شهرداری‌های استان برگزار شد که در این جلسه مصوب شده شهرداری‌ ها تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به تسویه حساب با انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهر اقدام کنند.

 

امروز مشکل اصلی جامعه، کتاب نخواندن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی سبب کاهش چالش های اجتماعی می شود، گفت: فرهنگ کتاب‌خوانی  در کشور بسیار مهم است و شهرداری‌ها باید با واریز به موقع سهم کتابخانه‌های عمومی از این نهاد فرهنگی حمایت کنند.

 

حقیقی با اشاره به اینکه با سرانه‌های مطلوب کتاب، کتابخانه و مطالعه فاصله زیادی داریم خاطر نشان کرد: امروز مشکل اصلی جامعه، کتاب نخواندن است و باید با برنامه‌ریزی دقیق کاری کرد تا کتاب‌خوانی در کشور ما به امری رایج و متداول تبدیل شود.

 

فراخوان ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان مرکزی

امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی نیز با اعلام فراخوان ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان مرکزی بیان داشت: هدف این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت ثامن‌الحجج(ع) و شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتب منتشر شده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی اظهار کرد: در این جشنواره سه عنوان کتاب برای گروه‌های سنی مختلف انتخاب شده تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه کتاب‌خوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.

 

کمالوندی عناوین این کتاب‌ها را «دوست مهربان کبوترها» ویژه کودکان 11 سال، «اعترافات غلامان» ویژه نوجوانان تا 17 سال و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» ویژه جوانان و بزرگسالان اعلام کرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی خواستار همکاری تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در برگزاری با شکوه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شد و گفت: ترویج سیره و فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با شیوه زندگی امام رضا(ع) از برکات این مسابقه خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام عباس هاشمی مشاور عالی استاندار مرکزی در ادامه با تبریک ولادت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) گفت: این ایام یادآور تاریخ و حرکتی ماندگار و جاویدان است و اقتضا می‌کند با مطالعه زندگی سراسر نور ائمه معصومین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بیش از پیش با این الگوهای واقعی آشنا شویم.

 

سلامت و رشد معنوی شهروندان در گروی مباحث اخلاقی

مشاور عالی استاندار مرکزی افزود: با اعتقاد به اینکه توانایی در دانایی است، باید نهادهای فرهنگی را مورد حمایت قرار دهیم و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌تواند در سلامت روحی جامعه نقش‌آفرین باشد.

 

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به سیاست‌های نهاد کتابخانه‌ها در سال جاری اظهار کرد: اینکه امسال به عنوان سال خواندن نام‌گذاری شده بسیار ارزشمند است و همه باید تلاش کنیم تا امر نیکوی خواندن در جامعه محقق شود.

 

مشاور عالی استاندار مرکزی در ادامه بیان کرد: امروز مباحث اخلاقی نیاز اصلی جامعه بوده و سلامت و رشد معنوی شهروندان در گروی مباحث اخلاقی است و جشنواره کتاب‌خوانی رضوی می‌تواند سطح معنوی جامعه را ارتقاء دهد./842/202/ب2

ارسال نظرات