۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۲۶۲۰۹
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش:

اساس تفکر شیعه بر آزاد اندیشی قرار دارد

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: شیعیان آزاد اندیش‌ترین افراد بشر هستند زیرا اساس تفکر آن‌ها بر آزاداندیشی و منطق و عقل استوار است.
حمیدرضا کفاش معاون وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حمیدرضا کفاش، عصر امروز در سالن سرو مجموعه شهید مدرس شهرضا، در همایش صد فصل رویش که به مناسبت گرامی‌داشت یکصدمین سالگرد تأسیس آموزش و پرورش نوین در این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: رسالت فرهنگی معلمان بسیار مهم‌تر از رسالت آموزشی آن‌هاست زیرا افراد می‌توانند مطالب آموزشی را از منابع مختلف تهیه کنند اما تعلیم اخلاق رسالتی بزرگ است که تنها از عهده معلم بر‌می‌آید.

 

وی تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی اخلاق و رفتار معلم، الگوی دانش‌آموزان است و از این جهت معلمان باید بیش از سایر افراد مراقب رفتار و کردار خود باشند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: شهید همت به عنوان یک شهید بین‌المللی، قبل از هر چیزی یک معلم مؤمن، فداکار و دلسوز بود که به دنبال رسالت خطیری که در دفاع از کشور، انقلاب و دین بر دوش خود احساس می‌کرد در جبهه حاضر شد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

کفاش اظهار کرد: اگر معلمان یک جامعه به رسالت خطیر دینی و مذهبی خود در هدایت دانش‌آموزان جامعه عمل نکنند، جامعه به سرعت به سیو انحراف و نابودی کشیده  می‌شود.

 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: انبیا در صف مقدم تربیت انسان‌ها قرار داشته‌اند و معلمان نیز باید در همان مسیر عمل کنند.

 

کفاش در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم احیای نقش فرهنگی معلمان در جامعه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید دانش‌آموزانی را برای آینده کشور تربیت کنیم که توان درک و قوه تحلیل بالایی داشته باشند و از شنیدن نظرات مخالف نترسند، زیرا در فرهنگ تشیع تمامی اعمال و سخنان بر اساس عقل و خرد سنجیده می‌شود.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: شیوه مباحثه علوم در مدارس علمیه یکی از پیشرفته‌ترین الگوهای آموزشی در جهان است که افراد قدرت درک نظر مخالف و پاسخگویی صحیح به اندیشه‌های دیگران را می‌دهد، این شیوه آموزشی باید در مدارس و دانشگاه‌های ما نیز رواج یابد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید دانش اموزان را بر اساس اخلاق و ادب اسلامی پرورش دهیم، زیرا در فرهنگ تشیع ادب و اخلاق مهم‌ترین ارکان تعلیم و تربیت هستند.

 

کفاش اضافه کرد: معلمان باید روحیه احساس مسؤولیت را در بین دانش‌آموزان تقویت کنند، دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه باید در برابر جامعه و تحولات آن احساس مسئولیت کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: رهبری اساس نظام است، افرادی که رهبری را قبول ندارند با اساس نظام مشکل دارند، تمامی نهادهای اجرای وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای اجرای تدابیر رهبری در دستگاه متبوع خود به کار ببرند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: معلمان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند، تقدیم 36 هزار دانش‌آموز و بیش از 5 هزار معلم شهید، گواه این مدعاست که معلمان همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌های متعالی نظام و رهبری قرار داشته‌اند./202/868/ب1

ارسال نظرات