۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۲۶۳۵۹
اوحدی اعلام کرد؛

چهار شرط ایران برای اعزام حجاج به عربستان

رییس سازمان حج و زیارت کشور تأمین عزت و امنیت حجاج را شرط حضور زائران ایرانی عنوان کرد و گفت: به دولت عربستان گفته ایم اگر می خواهید موانعی ایجاد کنید که عزت و امنیت حجاج تأمین نشود، امسال زائران ایرانی را به حج نخواهیم آورد.
سعید اوحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور صبح امروز در دیدار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی درباره برگزاری حج تمتع سال جاری خاطرنشان کرد: دولت عربستان شرایط پذیرش حجاج ایرانی را خیلی سخت کرده است و ما نیز از موضع عزت برخورد خواهیم کرد.

 

رییس سازمان حج و زیارت کشور تأمین عزت و امنیت حجاج را شرط حضور زائران ایرانی عنوان کرد و اظهار داشت: گفته ایم که اگر چهار شرط ما را رعایت کنید، زائران ایرانی را در سال جاری به حج خواهیم آورد و اگر می خواهید موانعی ایجاد کنید که عزت و امنیت برای حجاج نباشد، امسال زائران ایرانی را به حج نخواهیم آورد.

 

وی درباره پاسخ دولت عربستان درباره حج سال جاری تصریح کرد: از دولت این کشور پرسیدیم در حج سال گذشته 7 هزار زائر شهید شدند و زائر ما حق دارد بپرسد که امسال چه تمهیداتی برای زائر دیده اید که دلیل های توأم با تکبر را مطرح کرده و می گویند که وزارت خارجه ما تصمیمی برای صدور ویزا نگرفته است.

 

اوحدی محدودیت زمانی را دلیل عدم حضور زائران ایران در حج امسال مطرح کرد و گفت: مسؤولان این کشور در ادامه صحبت ها گفتند که اگر تصمیمات دیگری گرفته شود، اعلام خواهیم کرد که تاکنون هنوز خبری اعلام نشده است؛ اکنون زمانی برای تمهیدات حج نداریم و از لحاظ زمانی در محدودیت هستیم.

 

رییس سازمان حج و زیارت کشور با بیان این که مسؤولان عربستانی خودشان اختلافات داخلی دارند، یادآور شد: دو ماه قبل از صدور ویزاها وزیر حج خود را عوض کردند و اینها حتی بین خودشان هم اختلاف دارند./822/پ202/ج

ارسال نظرات