۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۲۶۵۴۱
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

دعوت رییس اوقاف از مسؤولان و علما برای حضور در مسابقات قرآن کریم

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که حضور در مراسم قرآنی سبب تبلیغ و ترویج معارف قرآن، تشویق مردم و اقدام بر خلاف میل دشمن می‌شود، از مسؤولان و بزرگان دینی خواست که در این برنامه‌ها حضور یابند.
علی محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به ارائه گزارشی از برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار قرآن یک کتاب یک امت پرداخت.

 

وی با بیان این‌که در این مراسم که با حضور 73 کشور برگزار می‌شود، 57 نفر قاری، 57 نفر حافظ کل و 16 نفر از روشندلان در رشته حفظ کل قرآن به رقابت می‌پردازند، گفت: قرآن کریم که امت اسلام و مسلمانان عالم را امت واحده می‌داند، اولین نعمتی را که به بشر یادآوری می‌کند تعلیم قرآن است.

 

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نعمت خداوند متعال به بشر نعمت قرآن یعنی تعلیم، قرائت و آشنایی با قرآن کریم است و اگر در عالم خلقت بهتر از قرآن وجود داشت خداوند به پیامبر اکرم(ص) عطا می‌فرمود.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سفارش پیامبر اکرم(ص) به جناب سلمان که فرمودند «بر تو باد به تلاوت قرآن که تلاوت قرآن کفاره گناهان و ایمنی از آتش جهنم و امان از عذاب الهی است»، اظهار داشت: همگان از مسؤولان، مدیران و بزرگان جامعه نسبت به این موضوع مهم وظیفه داریم.

 

وی با بیان این‌که مطالبه رهبر معظم انقلاب از مسؤولان نظام اسلامی و مدیران ترویج قرآن است، برگزاری مسابقات بین‌المللی را از برنامه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران برای پرداختن به مسائل قرآن و اهتمام به آن ارزیابی کرد و گفت: نفس اقدام به برگزاری جلسات قرآنی عمل صالح است.

 

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه برپایی برنامه‌های قرآنی را که در آن آیات قرآن تلاوت و معارف این کتاب مبین مطرح شود را مورد غضب دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل عنوان و خاطرنشان کرد: کسانی که برای ترویج معارف قرآن قدم برمی‌دارند اسباب ناراحتی دشمنان را فراهم می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که حضور در مراسم قرآنی، تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآن، تشویق مردم و اقدام بر خلاف میل دشمن است که سبب عصبانیت او را فراهم می‌کند، از مسؤولان، بزرگان و علمای دین درخواست کرد که در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور یابند.

 

گفتنی است، آئین افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور ۱۳۰ قاری و حافظ و حافظ روشندل از ۵ قاره جهان با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام علی محمدی رییس اوقاف و امور خیریه بعد از ظهر چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شده است./920/پ202/ی

ارسال نظرات