۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۲۶۵۶۸
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

باید مراقب شیوه های جدید عوامل نفوذ فتنه در جامعه باشیم

امام جمعه قزوین گفت: باید مراقب شیوه های جدید عوامل نفوذ فتنه باشیم تا در صف متدینین تفرقه ایجاد نشود و وحدت و همدلی که از بزرگ ترین نعمت های الهی است در جامعه ما از بین نرود.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد با بیان این‌که اطاعت از خدا نیاز به نیروی حمایتی دارد گفت: این امر بدون مشارکت محقق نمی‌شود، اسلام انسان را نسبت به واقعیت‌بینی و رویدادهای زندگی تشویق می‌کند، چراکه این دیدگاه ارزشمند و مثبت بوده و می‌تواند در رویکردهای زندگی تأثیرگذار باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به عبرت‌آموزی از رویدادهای زندگی تأکید و بیان کرد: رویدادهای مختلفی همچون خیانت آمریکا و ترکیه را در نقض آتش‌بس شاهد هستیم، چرا که این موضوع اهمیت گسترده‌ای را در منطقه دارد و این نقض موجب شد تا شهر آزاد شده و به دست افراد اشرار و آدم‌خوار اداره شود.

 

مراقب شیوه های جدید عوامل نفوذ فتنه باشیم

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید مراقب شیوه های جدید عوامل نفوذ فتنه باشیم تا در صف متدینین تفرقه ایجاد نشود و وحدت و همدلی که از بزرگ ترین نعمت های الهی است در جامعه ما از بین نرود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به شیوه جدید عوامل نفوذ، گفت: تغییر حوزه در بیان برای پیشرفت یکی از ابزارهای جدید این عوامل است که این عوامل به روش‌های مختلف همچون مستقیم یا غیرمستقیم دخالت دارد.

 

این مفسر قرآن در ادامه افزود: عوامل نفوذی که همراه با فتنه گران و پدرخوانده خود روزی با گستاخی تمام در مقابل اندیشه های رهبری ایستاده و ارزش های اسلام و دفاع مقدس را نادیده گرفتند، امروز به یک باره تغییر موضع داده اند.

 

وی با اشاره به اینکه آنان امروز با شیوه های جدید وارد عمل شده و می‌خواهند حقوق ملت ایران را از حلقوم آمریکاییان بیرون بکشند، تأکید کرد: این عده همان کسانی هستند که زمانی به ارزش های انقلاب پشت کرده و نیروی مقاومت سپاه را که بازوی توانمند انقلاب به شمار می رود را به تمسخر گرفتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: بسیاری از عوامل فتنه و نفوذ بر خلاف بیانات رهبری عمل  کرده اظهار نظر می‌کنند، این یکی از شیوه‌های جدید نفوذ است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از نعمت‌های شاخص نعمت وحدت است که این امر بدون الگو قرار دادن یک فرد مطیع الهی محقق نمی‌شود، یادآور شد: افرادی که خود را در جامعه دوقطبی نشان می‌دهند از نظر مردم و رهبری فاقد ارزش و احترام هستند.

 

نسبت به شهدا بی‌وفایی نکنیم

وی با اشاره به عزل سمت‌های صدا و سیما از سوی رهبری طی چند روز گذشته، ابراز کرد: باید بیانات رهبری مبنی بر برگزیدن افراد انقلابی را در تمام مدیریت‌ها در نظر بگیریم و این افراد را پرورش دهیم.

 

این کارشناس تفسیر قرآن به سالگرد ارتحال آیت الله بهجت و سردار شهید کاظمی از سرداران هشت سال دفاع مقدس اشاره و افزود: شهدا با انبیاء الهی مشهور هستند و ما باید قدر و جایگاه آنان را دانسته و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: نسبت به شهدا بی‌وفایی نکنیم، چرا که فتنه‌گران سعی در از بین بردن اعتقادات و جداسازی شهدا و اسلام از انسان‌های مؤمن دارند.

 

دشمنان می‌خواهند عزت و سربلندی ایران اسلامی را نابود کنند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: آوازه اسلام به گوش جهانیان رسیده و در حال حاضر شاهد پیروزی‌های مهم در مناطقی همچون سوریه و لبنان هستیم و این پیروزی‌ها با محوریت اسلام و به نام ایران اسلامی شکل گرفته است.

 

وی به تقویت نهضت مقاومت اسلامی در فلسطین، غزه، سوریه، عراق، یمن و لبنان به مرکزیت ام القری جهان اسلام، ایران مقتدر اشاره و یادآور شد: یکی از توطئه های دشمن از بین بردن عزت و اقتدار ملت ایران است و از این رو ادامه این نهضت همواره باید یکی از دغدغه های اصلی ما باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در آیه 28 سوره کهف بستر تقوا و مشخص کردن منطقه خطر و امن در زندگی انسان بیان شده است، ادامه داد: اگر بنده لیاقت و شایستگی خود را به خداوند نشان دهد موفقیت‌های بسیاری برای او رقم می‌خورد.

 

امام جمعه قزوین در پایان عنوان کرد: منطقه ناامن از نظر قرآنی تبعیت نکردن از دستورات الهی و افرادی است که از قرآن و اسلام غافل مانده‌اند و اگر بخواهیم در دنیا سربلند باشیم باید انسان‌های صالح را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم./955/201/ب2

ارسال نظرات