۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۴۲۶۶۲۸
امام جمعه بابل:

مدافعان حرم سنگربانان و حافظان حریم اهل بیت هستند

امام جمعه بابل با بیان این که مدافعان حرم سنگربانان و حافظان حریم اهل بیت(ع) به تأسی از پرچمدار کربلا هستند، گفت: شهدای مدافع حرم زنگار غفلت را از روی جامعه ما برداشتند و حیاتی مجدد به ما بخشیدند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم بزرگداشت دو شهید مدافع حرم بابل در روستای هریکنده این شهرستان با اشاره به شهادت تعدادی از رزمندگان در قالب شهدای مدافع حرم، گفت: شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق از حریم شیعه دفاع می کنند و دفاع از حریم دین، هیچ مرزی را نمی شناسد.

 

وی شهادت را آرزوی مردان خدا دانست و تأکید کرد: شهادت به انسان ها بر اساس آیه شریفه قرآن زندگی و حیات ابدی می دهد و نه تنها خود  آنها زنده اند بلکه به یک جامعه حیات مجدد می بخشند

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به الگوگیری شهدا از امام حسین(ع) و قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: شهدا با تأسی از قیام امام حسین(ع) همان مسیر را در راستای عزت و شرف اسلام طی کردند و شاهد این مدعا را در جای جای سیره رفتاری شهدا و وصیت نامه های آنان می توان مشاهده کرد.

 

وی به رشادت های شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: بالاترین ارزش در اسلام عزت و شرف شهادت است و از این رو آرزوی بسیاری از مردان خدا، حضور در عرصه جهاد و کسب مدال شهادت است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان روایتی از امیرمؤمنان(ع) درباره لباس عزت، خاطرنشان کرد: هر ملتی که لباس رزم را از تن خود بیرون بیاورد به ناچار لباس ذلت را می پوشد.

 

وی با تجلیل از مقام والای شهدای مدافع حرم، گفت: مدافعان حرم سنگربانان و حافظان حریم اهل بیت به تاسی از پرچمدار کربلا هستند.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با اشاره به اینکه برخلاف تصور عده ای که درب شهادت را پس از دفاع مقدس بسته می پنداشتند، مدافعان حرم احیاگران فرهنگ جهاد و شهادت در دفاع از عزت و شرف امت اسلامی شدند، ادامه داد: ادامه مسیر شهدا حفظ ارزش هایی است که آنها همه هستی خود را در راه آن داده اند و رهروان شهدا باید تمام تلاش خود را برای صیانت از ارزش های اسلامی به کار بنندند.

 

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این مطلب که خداوند شرافت و عظمتي را براي انسان بالاتر از شهادت قرار نداده است، تصریح کرد: همه تلاش ما در این زمان باید زمینه سازی و تحقق ظهور امام عصر(عج) باشد و خود را برای آن اتفاق بزرگ آماده کنیم.

 

وی به فضای ایجاد شده در کشور پس از شهادت شهدای مدافع حرم مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: شهدای مدافع حرم زنگار غفلت را از روی جامعه ما برداشتند و حیاتی مجدد به ما بخشیدند.

 

امام جمعه بابل با تجلیل از صبر و ایستادگی خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان بابل، گفت: ایمان، صبر و ایستادگی خانواده شهدای مدافع حرم برای ما درس آموز است و این ریشه در ایمان و باور درست اسلامی آنان دارد./1313/202/ب2

ارسال نظرات