۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۲۶۷۰۴
پژوهشگر قرآنی:

پژوهشگران قرآنی به شبهات خشونت بار بودن آیات قرآن پاسخ دهند

پژوهشگر قرآنی گفت: در پی سوالات مطرح شده در خصوص خشونت بار بودن برخی آیات قرآن و به دلیل شدت یافتن این دیدگاه، تحت تأثیر بنیادگرایی و تروریسم، تلاش بر این داشتیم، به این قبیل سوالات که حتی ممکن است ذهن مسلمانان را نیز درگیر کرده باشد، پاسخ دهیم.
قرآن

مریم امیری، پژوهشگر قرآنی و دبیر سه جلسه آسیب شناسی واژگان چالش برانگیز در قرآن کریم با محوریت خشونت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: به دنبال یک سری سوالات مطرح شده، در باب خشونت بار بودن آیات قرآن که مورد انتقاد جوامع غیرمسلمان واقع شده و به دلیل شدت یافتن این دیدگاه، تحت تأثیر بنیادگرایی و تروریسم و وجود گروه‌هایی نظیر داعش در ورطه کنونی، تلاش بر این داشتیم تا به این قبیل سوالات، که حتی ممکن است ذهن مسلمانان را نیز درگیر کرده باشد، پاسخ دهیم.

 

وی ابراز داشت: ما این موضوع را با محوریت آیات قرآن و با مراجعه به تفاسیر و واژه‌های مرتبط با این موضوعات، مورد بررسی و پژوهش قرار داده‌ا‌یم.

 

پژوهشگر قرآنی بیان داشت: این پژوهش در یک دوره یک‌ساله به صورت گروهی در قالب این همایش سه جلسه‌ای ارائه می‌شود.

 

وی در خصوص جلسات افزود: سخنرانی  جلسه اول، در باب قرآن و مسئله جنگ و واژگان مطرح شده نظیر قتال، جهاد و حرب است.

 

امیری در ادامه بیان داشت: در جلسه دوم مباحث مورد پژوهش مربوط به حدود سنگسار، شلاق، مجازات ارتداد، سارق، زنا و قصاص مطرح می‌شود.

 

وی تصریح کرد: جلسه سوم سخنرانی، در پی سوالات مطرح شده درباره آیه 34 سوره مبارکه نساء و خشونت نسبت به زنان، ‌این آیه را محور جلسه سوم قرار داده‌ایم و چون این جلسه مصادف با شب نیمه شعبان است، یک بررسی روی جریانات مقارن با ظهور ولیعصر(عج) و نسبت آن با خشونت خواهیم داشت.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی بر این داریم، در پایان هر جلسه زمانی را به نقد دیدگاه پژوهشگران و پرسش و پاسخ برای حاضرین قرار دهیم./966/302/ب3

ارسال نظرات