۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۲۷۰۰۱

نشست «محکومان شریعت» برگزار شد

نشست «محکومان شریعت» به همت دفتر مطالعات دعوت اسلامی متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) به منظور اعتراض به محکومیت اسلام‌گرایان در تاجیکستان برگزار شد.
نشست محکومان شریعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست «محکومان شریعت» به همت دفتر مطالعات دعوت اسلامی متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، ظهر امروز در کافه کراسه خیابان پورسینا تهران و به منظور اعتراض به محکومیت اسلام‌گرایان در تاجیکستان برگزار شد، این نشست قرار بود با حضور شخصیت‌های اسلام‌گرای تاجیکستان برگزار شود اما به دلیل فشار حکومت دیکتاتوری تاجیکستان، اسلام‌گرایان تاجیکستانی که قصد حضور در این نشست را داشتند مجبور به خروج از ایران شدند.

 

در این نشست، احمد شعیب مسلم‌یار از برادران اهل سنت افغانستان گفت: من از اتفاقات اخیر تاجیکستان، بی‌نهایت متأثر و متأسف هستم، حقیقت این است که ملت مسلمان، ملتی واحد است، پیامبر(ص) مسلمانان را مانند انگشتان دو دست عنوان کرده‌اند که باید در کنار یکدیگر باشند، اگر مسلمانی بخاطر اسلامیتش در کشوری محکوم می‌شود همه ما باید متأثر شویم و اگر مسلمانی بی‌تفاوت باشد باید در اسلام او شک کرد.

 

وی افزود: خدای متعال 1400 قبل به پیامبر(ص) فرموده است که مشرکین اراده دارند تا نور خدا را خاموش کنند اما خدا نورش را تکمیل می‌کند که خدای متعال یکبار این‌کار را از سوی خود پیامبر(ص) انجام داده است و بار دیگر مطابق اعتقادات مشترک شیعه و سنی، خدا این نور را توسط حضرت مهدی(ع) تکمیل خواهد کرد، چه خوب بود تا آن زمان از امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان یک چهره خوب به جا می‌ماند نه اینکه نامش آدم را به یاد یک هیولا بیندازد.

 

مسلم‌یار اظهار کرد: در زمان شوروی، روس‌ها توطئه‌هایی در کشورهای اسلامی انجام می‌دادند و برادران تاجیک ما ماجراهایی در این مورد برایمان تعریف کرده‌اند که باورش برای ما بسیار سخت بود، آنان می‌گفتند در زمان شوروی، مردم در زیرزمین‌های تاریک می‌رفتند و در خفا قرآن می‌خواندند، اما امروز چه شده است؟ اتحاد جماهیر شوروی نتوانست اسلام را از برادران ما بگیرد همانطور که خدا وعده داده بود.

 

وی بیان کرد: ما در جهان اسلام دو گرایش اسلامی داریم، یک اسلام معتدل داریم که امام خمینی(ره) توانستند آن را در عصر ما ایجاد کنند، این اسلام با نیازهای امروزی جوامع اسلامی سازگار است، اما در مقابل یک اسلام تکفیری داریم که هدفش نابودی جوانان مسلمان است، اگر آقای امامعلی رحمان، این‌ها را نبیند جوانان ما به سمت تکفیرگری خواهند رفت و این نکته ناراحت کننده‌ای است، ما به عنوان شاگردان تاریخ و شهروندان جهان اسلام اذعان می‌کنیم که سیاست‌های رئیس جمهور تاجیکستان، بی‌احترامی به مسلمانان و بازی با آتشی است که می‌تواند کل خاورمیانه را به آتش بکشد.

 

در ادامه این نشست، عزت‌الله عریف از دانشجویان افغانی سنی‌مذهب دانشگاه مذاهب اسلامی با عرض تسلیت به مناسبت بازداشت مسلمانان حزب نهضت اسلامی تاجیکستان گفت: این اولین‌بار نیست که شاهد هستیم مسلمانان را بخاطر اسلام به حبس می‌کشند و به آنان ظلم می‌کنند، قبلاً نیز شاهد زجر برادران تاجیکمان بودیم و همه شاهد فروپاشی اخوان المسلمین بودیم اما سکوت مسلمانان نیز در مقابل این‌ها نیز بازی با آتش است!

 

وی افزود: وقتی تاریخ را می‌خوانیم می‌بینیم استکبار چه کارها که با فلسطین نکرد، آن موقع ما ابراز همدردی کردیم اما برخی گفتند فلسطین متعلق به جهان عرب است و جهان عرب نیز که خواب بودند، آیا این سکوت بجاست؟ من این حادثه را تقبیح می‌کنم، هر مسلمانی که صدای مرا می‌شنود باید بیدار شود، ما ملت مسلمان نباید در خواب خرگوشی باشیم.

 

عریف بیان کرد: ما فلسطین را از دست دادیم، اخوان المسلمین و نهضت اسلامی تاجیکستان از هم پاشید، جنایات در سوریه و یمن در حال وقوع است، آیا باید خواب باشیم و همچنان سکوت کنیم؟ این سکوت شرم‌آور است، اگر سکوت کنیم این سکوت، دامن‌گیر ما نیز می‌شود چون دشمن برای همه دشمن است.

 

در ادامه این نشست، محمد اصغری، مسؤول دفتر مطالعات دعوت اسلامی به نیابت از اسلام‌گرایان تاجیکی که قرار بود در این نشست به سخنرانی بپردازند گفت: اسلام‌گرایان تاجیکستان بخاطر اندیشه‌های اسلامی امام خمینی(ره) در زندان‌های تاجیکستان هستند، ما پیش از این هم محکومان شریعت داشتیم، دو سال قبل در جمهوری آذربایجان، حاج واقف عبدالله‌اف در زندان‌های جمهوری آذربایجان به شهادت رسید، در جمهوری آذربایجان، اسلام‌گرایان شیعه در حبس هستند و ما برای آنان نگران هستیم، در تاجیکستان، اسلام‌گرایان سنی در حبس هستند و ما برای آنان نیز نگران هستیم، چون انقلاب ما برای حمایت از مظلومین عالم بود نه برای منافع ملی.

 

وی افزود: دولت امامعلی رحمان در تاجیکستان، یک دولت دیکتاتور و توتالیتر است و 26 سال است که رئیس جمهور آن عوض نمی‌شود اما تنها حزب اسلامی قانون‌مدار در تاجیکستان با یک نامه، فعالیتش غیرقانونی می‌شود و بدون هیچ اعتراف یا مدرکی و بدون حضور خبرنگاران، این افراد به حبس ابد محکوم می‌شوند.

 

اصغری اظهار کرد: نظام تاجیکستان یک نظام لائیک ضددین است، در تاجیکستان، اسلامیت در مدارس ممنوع است، اسم اسلامی نمی‌توان گذاشت، حجاب بانوان، ریش گذاشتن مردان و پوشیدن لباس اسلامی ممنوع است! به همین دلیل ما نباید ساکت بنشینیم، هرچند برای 13 عزیزی که الان در حبس هستند این نشست تنها کاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم هرچند بازهم مورد بی‌مهری برخی داخلی‌ها قرار گرفتیم! لذ یادآور می‌شویم که امام خمینی(ره) فرموده‌اند: «ای غفلت‌زدگان، بپاخیزید که در کنار گرگ‌ها منزل گرفته‌اید، به راستی اگر بسیج جهانی مستضعفین شکل می‌گرفت کسی جرأت چنین جسارت‌هایی را به فرزندان معنوی رسول‌الله(ص) داشت؟»

 

وی در پایان تأکید کرد: ما به امامعلی رحمان هشدار می‌دهیم که سرنوشت دیکتاتورهای توتالیتر دیگر را ببین و درس بگیر، جمهوری اسلامی ایران وطن دم تاجیک‌هاست و محکومان شریعت در تاجیکستان یا هرجای دیگری که هستند بدانند دانشجویانی هستند که سکوت نمی‌کنند و ظالمان بدانند اگر در مقابل دین ما بایستند در مقابل دنیایشان می‌ایستیم./201/9597/ب1

ارسال نظرات