۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۴۲۷۰۵۲
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

عبرت‌‌های درس‌آموز زندگی شهدا و وظایف منتظران ظهور

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا به بیان عبرت‌های درس‌آ‌موز زندگی شهدا و وظایف منتظران ظهور پرداخت و گفت: شهیدان با سیره خویش وظیفه منتظران واقعی ظهور و راه رسیدن و وصال به حضرت مهدی(عج) را روشن کرده­‌اند.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته، در یادواره شهدای روحانی مدافع حرم و یکصد و ده شهید مدرسه علمیه کرمانی­ها که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، به تبیین ضرورت برپایی یادواره شهدا در کشور پرداخت و گفت: سیره شهیدان و رزمندگان اسلام درس ها و عبرت­های بسیاری برای زندگی امروز دارد.

 

وی با بیان این که «حسرت داشتن در زندگی» نخستین درس سیره شهدا است، گفت: حضرت امام خمینی(ره) از خداوند درخواست کرده است که با رزمندگان اسلام محشور شود و  آیت الله مشکینی حاضر بود که تمام نمازها و عبادت های عمر خویش را بدهد تا ثواب دو رکعت نماز رزمندگان را درک کند؛ همچنین شهید ثانی تمام شب­های سال را به عبادت پرداخته است تا شب قدر درک کرده و در این شب شهادت را از درگاه الهی طلب کند.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این که دومین درس از سیره شهدا «اتمام ­حجت برای منتظران ظهور» است، افزود: برخی ها قصد دارند فرهنگ انتظار فرج را به روش نادرست و غلط در جامعه ترویج کنند و تنها وظیفه منتظران را عبادت و دعای برای ظهور امام زمان(عج) بیان می کنند در حالی که شهیدان این درس را به ما داده اند که انتظار فرج با عمل و جهاد حاصل می شود.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه به تببین وظایف منتظران در زمان غیبت حضرت مهدی(ع) پرداخت و بیان کرد: دوری از گناهان، عفو و بخشش خطاها و اشتباهات دیگران، گذشت از دارایی خویش همچون مال و آبرو و گذشت از جان خویش و نزدیکان برای اعتلای اسلام از وظایف اصلی منتظران واقعی است.

 

وی با بیان این که نخستین وظیفه منتظران دوری از گناهان است، ابراز داشت: متأسفانه در این زمان برخی از افراد این پندار را در میان مردم ترویج می دهند که با برپایی جشن نیمه شعبان و جمکران رفتن، برپایی عزاداری در تاسوعا و عاشورا تمام گناهان انسان پاک می­شود و لزومی ندارد در تمام روزهای سال از گناهان پرهیز کنند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا عنوان داشت: فردی که شوق به انجام و ترویج گناهان در جامعه دارد، نمی تواند از جزء منتظران واقعی امام زمان قرار گیرد و زمانی که انسان از گناهان و زمینه‌های انجام آن دوری کند می تواند به فرهنگ انتظار دست یابد.

 

حجت الاسلام ماندگاری ابراز تأسف کرد: طلبه­ای که در فضای مجازی به هر سایتی و کانلی سر می­زند و همچنین به مطالعه هر کتابی و انجام هر تفریحی میپردازد؛ نمیتواند جزء سربازان واقعی امام زمان(عج) قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری دومین وظیفه منتظران را عفو و گذشت از خطاهای دیگران عنوان و ابراز کرد: بر اساس آیات و روایات افرادی که از خطاها و گناهان دیگران میگذرند، خداوند نیز در آخرت از گناهان آنها چشم­پوشی می­کند.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش بر ضرورت همبستگی و وحدت احزاب سیاسی جامعه تأکید کرد و افزود: متأسفانه در زمان کنونی، کینههای سیاسی بسیاری میان احزاب سیاسی جامعه و سران آنها وجود دارد و آنها درصدد انتقام گرفتن از هم هستند، که این اختلاف­‌ها و کینه­‌ها میان آنها سبب برهم خوردن نظم و آرامش جامعه شده است.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که وظیفه اصلی مبلغان این است که فرهنگ صحیح انتظار را  در جامعه ترویج کنند، ابراز کرد: شهیدان با سیره خویش وظیفه منتظران واقعی ظهور و راه رسیدن و وصال به حضرت مهدی(عج) را روشن کرده­‌اند./998/پ202/ی

ارسال نظرات