۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۲۷۰۷۱
 آیت الله نظری:

گروه های تکفیری مجری سیاست های آمریکا و صهیونیست ها هستند

 آیت الله نظری به جنایت های گروه های تروریستی نظیر داعش در منطقه اشاره کرد و با بیان این که این افراد جاهل و نادان هیچ شناختی از اسلام ناب ندارند، گفت: این گروه ها مجری سیاست های آمریکا و صهیونیست ها در منطقه هستند، چون اسلام همواره با خشونت، جنگ و کشتن انسان بی گناه به شدت مخالفت کرده است.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه، مؤوسس و بنیانگذار دهه غدیر امروز در نشست تخصصی کارگروه علمی ستاد دهه غدیر کشور در ساری گفت: در محیط خلقت انسان عاقل آفریده شد و شکرانه این نعمتی که خداوند به انسان داد این است که باید اثرش را نشان بدهد که تکاملش است.

 

وی با بیان این که انسان در محیط تربیت عاقل آفریده شد و باید خود را در سایه هدایت متکامل نشان بدهد، افزود: هدایت مسأله ای است که فوق تمام نعم الهی است. هدایت از نظر عمومی و خصوصی همه جا حاکم است و باید در سایه هدایت تکامل را برای خود تعیین کند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که معنای تکامل باید عامل خیر، خدمت، عبادت و بندگی باشد، گفت: در این بخش نباید به هیچ عنوان بدی و زشتی در اعمال انسان دیده شود البته متأسفانه در دنیای امروز زمان زندگی بشر زیاد است، اما نتیجه خیلی مناسب حاصل نشد و مهم ترین عامل این نتیجه غیر مطلوب عدم شناخت صحیح است.

 

وی با بیان این که خداوند متعال دین، عقل و علم را عامل هدایت بشر قرار داده است، افزود: هم دین، هم عقل و هم علم باید کار کند تا این که انشاء الله انسان به مرحله هدایت برسد.

 

آیت الله نظری با بیان این که آنچه که در ابدیت به درد انسان می خورد عبادت و بندگی خداوند متعال است، گفت: بندگی خدا تکامل است اگر نباشد خسران و ضرر بسیاری دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود به مسأله معاد، ابدیت و ماندگار بودن انسان اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی در این باره شبهه می کنند، افزود: ما در این باره یک سؤال علمی داریم که شما علم به عدم دارید یا عدم به علم؟ علم به عدم یعنی می دانم حتما این است. عدم به علم یعنی نمی دانم. اگر علم به عدم داری که قیامت و ابدیت وجود ندارد یک موضوع است، اما اگر علم به عدم نداری باید احتیاط کنی. باید نماز بخوانی، روزه بگیری، ظلم نکنی، ستم نکنی گناه نکنی.

 

وی افزود: نخستین مسأله لازم برای بشر این است که انکار نکند اگر اقرار هم نکرد انکار هم نکند. مضافاً بر این که تمام مسائل و عوامل دینی همه جزء فرهنگ، نظم، انسانیت، تکامل، تکمیل، خیر، خدمت و جهاد خیری است. پس بنابراین بشر باید از نعمت هدایت که عبارت از دین، عقل و علم باشد استفاده کند و در سایه هدایت خودش را به ابدیت مطلوب برساند.

 

وی با بیان این که هدایت به عقل، علم و دین است، گفت: عقل و علم کم و زیاد دارد و مختلف می شود اما آنچه را که ثابت است دین است. دین را خداوند برای بشر فرستاد و این دین با وجود شخصیت ممتاز بی نظیر دنیای بشریت که غیر از خدا به مقامش نمی رسد یعنی حضرت محمد تکمیل شد.

 

آیت الله نظری با اشاره به این که ریشه هدایت را پیغمبر اسلام، قرآن و بعد ایشان حضرت علی(ع) و  14 معصوم پاک برای بشریت به ارمغان آوردند، گفت: 14 معصوم سبب هدایت، تکامل خیر خواهی انسانیت، عاقبت به خیری و بهشت مسکن کردن هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که الحمدالله مازندران در موضوع غدیر و فاطمیه بسیار اثر بخش عمل کرده است، گفت: مردم این استان در رواج دهه غدیر بسیار تلاش کردند و این از خدمات بزرگ برای بشریت است و از روی تعصب که ما شیعه هستیم نیست.

 

وی با اشاره به این که در گذشته دهه غدیر تنها به برگزاری جشن های محدود خلاصه می شد اما امروز به برکت اهل بیت(ع) جهانی شده است، گفت: امروز شاهدیم دهه غدیر یک  عظمت، رواج و جهان مداری گرفته است و این برای این است که پایه تکامل انسان هدایت می شود و هدایت عبارت است از کتاب و معلمین کتاب. کتاب قرآن مجید و معلمان کتاب، محمد و آل محمد و چون هنوز اینمسأله عملی و جهانی نشد و باید بشود و اصلا ًکسی نباید تردید کند اگر این نباشد خلقت نتیجه نداد.

 

آیت الله نظری در ادامه به جنایت های گروه های تروریستی نظیر داعش در منطقه اشاره کرد و با بیان این که این افراد جاهل و نادان هیچ شناختی از اسلام ناب ندارند، گفت: این گروه ها مجری سیاست های آمریکا و صهیونیست ها در منطقه هستند چون اسلام همواره با خشونت، جنگ و کشتن انسان بی گناه به شدت مخالفت کرده است.

 

وی با بیان این که نعمت خلقت باید مایه تکامل بشر باشد، گفت: تکامل بشر در سایه هدایت قرآن و معلمان و قرآن است. که معلمان خاتم الانبیاء حضرت محمد و امیرمؤمنان(ع) و اولاد طاهرین هستند و چون این تز الهی هنوز کاملاً انجام نشده است و باید یک روزی انجام بشود چون هر چیزی به علت غایی خود نرسد ناقص است هدایت بشر  به وجود مقدس امام زمان مهدی آل محمد تکمیل می شود./950/202/ب2

ارسال نظرات